Ga naar inhoud

Geen Internet


Gast

Aanbevolen berichten

Ik werk op een laptop Dell Latitude E5510. Windows 7. waar ik ook draadloos internet heb, via een experia box van KPN. Nu heb ik een Dell Desktop pc gekregen met daarop Windows XP. Ik wil de Dell Desktop PC alleen gebruiken om via Internet Spotify Muziek streamen af te kunnen spelen. Maar nu is het probleem ik kan op de dell desktop pc geen draadloos internet geinstalleerd kan krijgen. Hoe kan ik dat oplossen

Grt Gerard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze vraag heeft niets te maken met de vraag van Sept 2014.

Dit is een Dell Desktop. met Windows XP.

En trouwens vreemd antwoord:Waarom wil je anno 2015 nog online gaan met Mijnheer Gevers zijn XP machine

Wat bedoel je met Mijnheer Gevers (Vreemd/Raar )

Ik denk dat mijn vraag wel duidelijk is geweest

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op oudere desktop pc's zit geen draadloze netwerkadapter. Die moet je dus eerst zelf kopen: klik!

 

Anno 2015 online gaan met een XP machine vind ik zelf ook niet zo verstandig. Microsoft brengt geen updates meer uit voor XP. Er worden wel steeds weer beveiligingsproblemen gevonden. Die zitten vaak in alle versies van Windows. Die gaten worden wel gerepareerd d.m.v. updates voor alle versies vanaf Windows Vista, maar niet meer voor XP. Daardoor wordt het voor aanvallers steeds makkelijker om computers, die nog draaien op Windows XP, te besmetten met malware. Zij weten immers na het uitbrengen van een update door Microsoft precies waar de gaten in de beveiliging zitten.

 

Over "Mijnheer Gevers" moest ik ook even nadenken. Ik vermoed dat Asus daarmee de persoon bedoelt die jou de Dell pc gegeven heeft. De gever dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt ... over de ganse lijn !

 

ghesling,

 

- ik zei niet dat je vraag wat te maken had met je topic van sept 2014, ik zei echter wél dat ze er sterk op lijkt en hoop dan ook dat we in dit topic niet dezelfde weg op gaan als "toen": opvolgen van je topic en het posten van feedback is dus wenselijk !

 

- sedert 08 april 2014 werd de ondersteuning voor Windows XP beëindigd ... tof dat jij een afleggertje van Mijnheer Gevers ( = hij die "geeft", mocht dat nog niet duidelijk zijn) mocht ontvangen, maar ik hoop (net zoals porrelaar) dat je je bewust bent van de risico's !

 

- je vraag is duidelijk, ja ... dan nu nog een antwoord op mijn vraag: de type-aanduiding van Mijnheer Gevers zijn machine.

aangepast door Asus
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mijn bedoeling is, ik doe ik verder niets met die machine met windows XP. Alleen wil ik via Internet er Spotify Stream op afspelen verder niets. of brengt dat ook risico,s met zich mee

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Met een XP-machine het net op is, zoals Asus en Porrelaar al hebben beschreven, niet verstandig. Aanvallers kunnen zonder dat je er iets voor hoeft te doen de lekken in je XP-machine eenvoudig opsporen en gebruiken cq misbruiken. Ok, je wilt de machine alleen gebruiken voor het streamen van muziek maar je zult als voorbeeldje niet doorhebben wanneer je machine door een happy-hacker wordt toegevoegd aan zijn botnet. Wil je de machine toch gebruiken voor alleen het streamen, zou je kunnen denken aan het ombouwen van de machine met een Linux-besturingssyteem. Maar ook hier zul je eerst zelf een wifi-kaartje in de machine moeten steken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ombouwen naar Linux valt erg me hoor. Met een Live-cd is het allemaal vrij snel geregeld. Je kunt de live-cd ook eerst even uitproberen zonder dat er al daadwerkelijk iets aan je systeem veranderd wordt of dat het OS al geïnstalleerd wordt.

En tijdens de installatie worden alle drivers automatisch ook geregeld.

Zelf gebruik ik oa de Mint-versie van Linux. Qua lay out ligt het erg dicht bij de looks van XP. Je hebt dus zo je weg erin gevonden.

Het iso-bestand kun, mocht je belangstelling hebben, hier downloaden.

aangepast door Captain Kirk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.