Ga naar inhoud

Netwerkadapters doen het niet


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Na een lange tijd afwachten en het internet doorzoeken naar oplossingen heb ik toch maar besloten om mijn probleem te beschrijven voor de oplossing te vinden.

 

Mijn netwerkadapters of in ieder geval mijn internet werkt niet goed op mijn laptop. Soms duurt het een uur, soms 5 minuten, maar na een bepaalde tijd schakelt internet zichzelf uit en doet hij het niet meer. Als ik de laptop opnieuw opstart doet alles het weer. Ik heb de laptop al 2 keer teruggezet naar fabrieksinstellingen, maar dat werkt ook niet.

 

Na een bepaalde tijd stopt internet er mee. Hij verbreekt de verbinding en er komt rechtsonder een rood kruisje bij internet te staan. Op dat moment werkt zowel Wi-Fi als de LAN verbinding niet meer. Als mijn internet uitvalt zie ik ook geen enkele wifi meer. ( Normaal een stuk of 15 ). Op de vaste pc en een andere laptop is dit probleem nog nooit voorgekomen, daar werkt internet gewoon normaal. 

 

Bij de probleem-oplosser staat dat er een probleem met het breedbandmodem is of dat er geen verbinding kan worden gemaakt met de netwerkadapter.

 

Bij ipconfig komt er te staan dat het medium ontkoppeld is. Zie afbeelding:

 

3Bmc7TI.png

 

 

De drivers heb ik via de acer website al opnieuw proberen te installeren. Energie besparen staat ook gedeactiveerd, daar ligt het niet aan.

 

Het vreemde is dus, dat internet het soms 10 minuten doet en de andere keer een uur.

 

Ik hoop dat dit opgelost kan worden.

 

Alvast bedankt.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar start, typ apparaatbeheer in het zoekvak en druk enter.

Dubbelklik op de netwerkadapters.

Klik dan in de menubalk op Beeld en kies dan voor verborgen apparaten weergeven.

De lijst met netwerkadapters zal nu een stuk langer zijn.

Verwijder alle adapters met de volgende vermeldingen.

 

WAN Minipoort

WAN-Minipoort

Terero tunneling

Microsoft ISATAP

 

Verwijderen doe je door de adapter met rechts aan te klikken en dan kiezen voor installatie ongedaan maken.

Bevestig de actie met OK.

 

Na het verwijderen van de adapters moet je de pc herstarten.

Indien nodig worden de adapters opnieuw aangemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar start, typ apparaatbeheer in het zoekvak en druk enter.

Dubbelklik op de netwerkadapters.

Klik dan in de menubalk op Beeld en kies dan voor verborgen apparaten weergeven.

De lijst met netwerkadapters zal nu een stuk langer zijn.

Verwijder alle adapters met de volgende vermeldingen.

 

WAN Minipoort

WAN-Minipoort

Terero tunneling

Microsoft ISATAP

 

Verwijderen doe je door de adapter met rechts aan te klikken en dan kiezen voor installatie ongedaan maken.

Bevestig de actie met OK.

 

Na het verwijderen van de adapters moet je de pc herstarten.

Indien nodig worden de adapters opnieuw aangemaakt.

 

Bedankt voor je antwoordt. Echter kan ik de WAN-minipoort adapters op een of andere manier niet verwijderen

De andere heb ik wel verwijderd en opnieuw opgestart.

 

Dit is overigens een overzicht van alle netwerkadapters:

 

zfNqVAW.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit lijstje is van na de verwijdering en de herstart?

Dan kan je het zo laten.

Hou het even in de gaten of de verbindingen nog steeds uitvallen.

 

Hij heeft het een dag gedaan, maar het is weer terug bij af. Dit staat er overigens als ik de probleemoplosser gebruik.

 

Q6ysww1.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER.

 


 

Druk op de Windows + R toets en typ in het uitvoervenster devmgmt.msc en druk op Enter.

Ga naar de wifi netwerkadapter, klik er op met rechts en kies Eigenschappen.
Ga naar het tabblad Details.

hardwareids.png

Onder Eigenschap: kies je Hardware-id's.

Onder Waarde: vermeld de gegevens in de eerste regel en post deze in je volgende bericht.

Klik met rechts op de eerste waarde en kies dan kopieren.

Daarna kan je de waarde in het bericht plakken en voorkom je tikfouten.

 

Maak ook een afbeelding van de tabjes Algemeen en Stuurprogramma en voeg deze als bijlage toe aan je volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je antwoord!

 

Speccy resultaat:


 

Hardware ID Atheros AR5B97 Wireless Network Adapter

PCI\VEN_168C&DEV_002E&SUBSYS_E034105B&REV_01

 

Algemeen

ZQUWHkB.png

 

Stuurprogramma

Umj5G8I.png

 

Hardware ID Broadcom Netlink Gigabit Ethernet

PCI\VEN_14E4&DEV_16B5&SUBSYS_05041025&REV_10

 

Algemeen

4uSJDgk.png

 

Stuurprogramma

IZcluMb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt 2 virusscanners: Avast en McAfee.

Met 1 virusscanner heb je wel voldoenden want meerdere virusscanners op 1 systeem kunnen elkaar hinderen en voor problemen zorgen.

Maak een keuze welke je wil behouden en verwijder de andere.

 


 

Er is mogelijks ook een probleem met de harde schijf.

 

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Maak een afbeelding van het resultaat en sla deze op.

Een afbeelding kan je maken met het knipprogramma.

 

Ga dan naar de tab Benchmark en doe de test.

Maak ook van dat resultaat een afbeelding.

Voeg beide afbeeldingen als bijlage toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

 


 

Dit is al een ganse boterham om uit te voeren.

Ik zou willen afwachten wat de scan van de harde schijf oplevert want als daar iets mis mee is, moet dat eerst opgelost worden voor we iets anders doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad een hele klus. McAfee verwijdert. 

 

Error scan

WGszR38.png

 

Benchmark

cf7FjvY.png

 

PS: Mijn internet is nu al weer zo'n 4 uur niet uitgevallen, terwijl hij het gister nog geen half uur vol hield. (ook na paar keer opnieuw opgestart te hebben niet).

 

Daarnaast is mijn laptop al zo'n 4 uur niet meer vast gelopen ( is een ander probleem, maar dat doet hij meestal ook nadat hij een uur- anderhalf uur aan staat. Dit probleem heb ik sinds dat ik hem 2 weken terug teruggezet heb naar fabrieksinstellingen. Ik denk dat dat komt doordat hij te warm wordt, want hij loopt gewoon in een keer vast. Maar heb er verder ook niet enorm veel verstand van dus weet het niet zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Open de verkenner en klik met rechts op de C-schijf
Kies in het menu onderaan voor eigenschappen en open dan de tab extra
Bovenaan bij foutcontrole klik je op nu controleren
Vink beide vakjes aan en klik op start
Dan krijg je de melding dat de schijf in gebruik is en ook de vraag om de controle uit te voeren bij de volgende opstart. 
Klik hier op ja, sluit alle openstaande programma's en herstart de pc
De schijfcontrole zal nu worden uitgevoerd alvorens Windows op te starten. 
Na afloop krijg je een overzicht van de toestand van de schijf.

 

Doe daarna opnieuw een benchmark test met HD Tune en plaats een afbeelding van het resultaat.

 

De temperatuur is wel licht verhoogd maar nog niet alarmerend.

Gebruik de laptop op een harde ondergrond en plaats de achterkant iets hoger zodat er meer lucht onder door kan.

aangepast door kweezie wabbit
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.