Ga naar inhoud

wifi valt steeds weg


mamapeet69

Aanbevolen berichten

twee dingen als basisoplossing:

zet pc uit en zet de router uit, en nee de stroomkabel in de router even een minuutje los (niet de stekker uit het stopcontact want dan kan de adapter nog een tijdje actief blijven). sluit stroomkabel weer aan, laat de router helemaal opstarten, en pas dan de pc weer aan.

 

helpt dat onvoldoende dan in de pc: ga configuratiescherm, apparaatbeheer, rechtsklik onder netwerkadapters de wifi-adapter en kies 'installatie ongedaan maken' (heet soms 'verwijderen). sluit alle schermen netjes af en herstart de pc.

bij de herstart zal windows de adapter als nieuwe hardware herkennen en nagelnieuw installeren.

je moet dan wel even opnieuw de verbindingmet de router instellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi falstring, bedankt voor de makkelijke uitleg :top:

ik heb de handelingen uitgevoerd, en voor de zekerheid de 2e ook gedaan. ben heel benieuwd of het nu opgelost is zal het heel snel merken vooral in een weekend of als netflix aanstaat. mocht ik geen uitval krijgen zal ik het alsnog laten weten

alvast bedankt, fijn weekend

groetjes petra

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Heb je dat probleem op alle locaties in je woning?

eventueel signaalversterker overwegen als het niet in heel je woning is?

 

Of toevallig een zendmast in de buurt?

Wij wonen helaas "onder de paraplu" van de VRT-zendmast in SPL waar Norkring allerlei signaal uitzend. Afhankelijk van het weer + het uitgezonden signaal hebben we ook mindere of betere Wifi-signaal (en GSM-signaal).

Jammer genoeg niet veel aan te doen in ons geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.