Ga naar inhoud

Zelfde cache gebruikt door meerdere browsers?


nixxus

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een vraag waarop ik via Google niet meteen een antwoord vind.

 

Tijdens het zoeken naar een oplossing voor enkele snelheidsproblemen voor een website waar ik aan werk, viel me iets op. Wanneer ik een pagina voor het eerst opende, met Firefox, duurde het lang om deze pagina te laden (serverproblemen). Wanneer ik echter dezelfde pagina daarna open in Edge, opende deze direct. Het omgekeerde klopte ook: een pagina voor het eerst geopend in Edge (duurde lang om te laden), laadde veel sneller wanneer hij daarna opnieuw werd geopend in Firefox.

 

Ik weet dat elke browser zijn eigen cache-map heeft, maar zou het toch kunnen dat deze browsers onderling cachebestanden gebruiken? Ik heb er geen andere verklaring voor en het verschil in snelheid is opmerkelijk.

 

Met vriendelijke groeten,

Nick Suykerbuyk

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik herken dat effect, maar zou niet kunnen beredeneren of de caches samenwerken of niet.

het lijkt me uitgesloten dat ze samenwerken, maar wellicht heeft windows nog een slimmigheidje aan boord.

wat me wel eens op viel: als je zo'n nieuwe site traag hebt geladen en dan op een later tijdstip 'm oproept op een andere pc in je netwerkje (dus achter jouw IP-adres), dat dat dan ook veel sneller kan gaan.

wellicht is het dus iets wat de provider voor je regelt....

maar nogmaals: het zijn niet exact gemeten ideeën! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.