Ga naar inhoud

Laptop Acer Aspire 1710


Waltervdb3

Aanbevolen berichten

Hallo. Ik beschik over genoemd apparaat dat behalve een ramgeheugen upgrade nog origineel is. Draait op XP. Gisteren is hij tijdens werking ineens uitgevallen en verschenen er fijne verticale streepjes op mijn scherm. Ik heb de opstartknop terug ingedrukt waarop de ventilator op volle kracht begint te draaien maar verder gebeurt er niks behalve dat de streepjes terug verschijnen op mijn scherm. Iemand een idee van de waar de oorzaak vd panne zou kunnen liggen. Ik ga er zelf van uit dat dit een hardware oorzaak heeft gezien het tijdens werking gebeurde.

Al bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het scherm op een andere pc perfect werkt, is hoogst waarschijnlijk de grafische kaart stuk.

De kostprijs voor een herstelling van scherm en grafische kaart, komt waarschijnlijk in de buurt van de prijs voor een nieuwe basismodel laptop.

Je kan altijsd eerst informeren bij de hersteller en dan bepalen of een herstelling nog de moeite is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Waltervdb3,

als je een handige Harry of Henriette kent (bent?...) kan je héél misschien nog eens overwegen om hem te herstellen met tweedehandsonderdelen...wat uiteraard ook wel risico's inhoudt...

Ik vond vrij snel een grafische kaart voor jouw Acer (zie bijlage), zo zou je mijn inziens ook nog perfect een scherm kunnen vinden...

Andere mogelijke opties is proberen een compleet tweedehands toestel op de kop te tikken...

Het rekensommetje laten maken door de hersteller, of zelf op pad gaan...en die prijzen vergelijken met de prijzen voor een nieuw toestel (zie kweezie wabbit's advies) loont gegarandeerd de moeite, zeker nu de solden in aantocht zijn.

Grtjs.

post-20447-1417704262,4151_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Asus en Kweezie Wabbit,

Alvast allebei bedankt voor het deskundig advies.

Ik heb gisteren met een handige Harry (hij heet écht Harry :D) enkele tests gedaan en het vermoeden is zeer sterk dat het moederbord het begeven heeft.

Ik heb in elk geval mijn data al kunnen recupereren. De HD is immers nog een standaardmodel zoals ze ook in desktops zitten en werkt nog perfect als "slave".

Gezien de leeftijd (6-7j) lijkt het, zelfs al zou het tóch de grafische kaart zijn, op het eerste zicht verstandig naar een nieuw exemplaar uit te kijken. Daarnaast neem ik nog in overweging er toch door een "pro" te laten naar kijken.

Nogmaals bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat er een "plaats" is om te markeren dat vraag opgelost is...ik zie ze echter niet direct.

Daarom: "Wat mij betreft is deze vraag opgelost"

Intussen toch gevonden en dus aangeduid als opgelost...

Tot een volgende keer!

Walter

aangepast door Waltervdb3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.