Ga naar inhoud

Loogitec Quickcamera Messenger


Jive1

Aanbevolen berichten

Hey!

Ik heb een klein webcamera Logitec Quickcamera, ik denk "Messenger", er was een CD bij met software voor Quickcamera 9.0.2, en die camera had ik al aangeschaft mogelijk bijna 7-8 jaar geleden....

Nu wil ik die camera op mijn Windows 7 pc gebruiken, maar het is erg moeilijk om daarvoor een driver te inden bij Logitec, of ook elders ....

Ik zag ook al op dit forum dat een gelijkaardige vraag kwam en u hebt er een oplossing willen aan geven, maar ik weet niet of het gelukt is want de persoon die het probleem had heeft niet meer gereageerd op uw laatste vraag of alles nu in orde was.

Kan u me raad geven om die drivers ervoor te vinden?

Greetz

Jive1

aangepast door Jive1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Ik heb ondertussen het betreffende gevonden op jullie forum, namelijk http://www.pc-helpforum.be/f111/loogitec-quickcamera-messenger-63182/#post415372 . Maar zoals je ziet geeft de man geen reactie, alleen een bedankje wat me doet veronderstellen dat het in orde gekomen is.

Maar bij is het een beetje anders, ik zoek nu een driver voor Windows 7 en niet voor Windows XP, want bij Windows XP werkte die camera perfekt in mijn geval...

Nu, ik probeerde het met het downloaden van de drivers voor Windows Vista, vermits er daar bij de site van Lofitec op Support + Downloads: QuickCam Messenger - Logitech niets opstaat over drivers voor Windows 7. Maar het lukt me daar niet om iets te downloaden dat een goedde driver zou zijn voor mijn cameraatje....

Ik heb wel een programma gevonden bij Logitec "lws251.exe" waarmee ik als ik goed begrepen heb mijn juiste driver zou kunnen instellen, maar... Nee hoor! Niets werkt daarvan zoals ik zou mogen verwachten...

Ik kan natuurlijk een nieuwe webcamera aanschaffen, maar dat is, zelfs al kost dat ding niet zo duur, toch mar het allerlaatste dat ik zou doen.... Eerst proberen problemen op te losen met Logitec software zou ik denken....

Greetz

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Jammer! Dat ding heeft jaren goed gewerkt met Windows XP, ik heb de verpakking en eventueel gebruiksaanwijzing als die er bij was, weggedaan, de CD heb ik nog, maar daar staat geen modelnummer van de camera bij. Alleszins het is een Quickcam Messenger van exact hetzelfde model zoals die andere vragensteller afgebeeld had bij zijn vraag voor een driver voor Windows XP. En op de begeleidende XD staat op Quickcam 9.0.2, maar of dat naar de camera zelf verwijst of naar de software, dat weet ik dus ook niet zeker....

Spijtig kan ik dus niet meer zeggen...

Greetz

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

De link in bericht 2 leidt naar je eigen topic en niet naar het topic dat je beschrijft, in je link is dus een foutje geslopen.

Quickcam 9.0.2 verwijst naar de (verouderde) softwareversie.

In deze lijst vind je 34 modellen van Logitec webcams terug, staat hij daar tussen ?...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Ja, maar ondertussen heb ik dit gevonden.... Quickcam Messenger (Windows 7 64-bit) - Logitech Forums ( zie ongeveer in het midden van dit artikel, het gaat over qiuckcam Messenger type )

Ik denk dus dat ik niet verder moet zoeken, want Logitec schijnen dus de moeite niet te doen om hun klanten echt te helpen... Jammer! Maar dit is goe men in deze moderne wereld veel te veel denkt.. De mensen verplichten van nieuwe zaken te kopen, liever dan eenvoudigeoplossingen te geven...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.