Ga naar inhoud

Problemen met "slaapstand"


Gast Sjarlie

Aanbevolen berichten

Gast Sjarlie

hallo,

sinds een paar weken heb ik de indruk dat mijn laptop (dell inspiron 6400) problemen heeft met de slaapstand.

Als ik hem in slaapstand doe gaan, dan komt eerst het scherm zwart en na een paar seconden hoor je een klikje en begint het powerlichtje aan en uit te gaan. Tot hiertoe is alles normaal dus, dit is al altijd zo geweest.

Ik heb nu gemerkt dat na een paar uur in slaapstand het powerlichtje niet meer oplicht. Als ik hem dan weer opstart, hervat hij het systeem alsof het niet correct is afgesloten. Het gebeurt dan ook vaak dat ik terug een klikje hoor (hetzelfde klikje zoals wanneer hij naar slaapstand gaat) en dat het scherm zwart blijft. Dan moet ik de startknop ingedrukt houden tot hij helemaal uitvalt en dan moet ik terug heropstarten en dan moet ik kiezen om op te starten en de herstelgegevens verwijderen.

Ik heb niets veranderd aan de instellingen, deze zijn nog altijd dezelfde als wanneer alles nog normaal functioneerde

Ik heb ook de indruk dat hij sukkelt met dit probleem sinds ik een nieuwe batterij heb.

Weet iemand wat er hier misloopt en of het kan opgelost worden?

Alvast bedankt voor de hulp!!:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Sjarlie

ok,

Maar ik heb maar problemen na een paar uur, dus ik zal hem vanavond aan het net hangen en morgen zal ik opnieuw posten om te zeggen wat er gebeurd is.

De batterij werkt wel heel goed, hij gaat 4u mee. Mijn oude batterij hield geen 5 minuten meer stand, maar met deze heb ik nooit dat probleem gehad (maar dan zat hij wel continu in het stopcontact)

Kvind het maar bizar :D

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Sjarlie

Hey,

Gisteren heb ik hem een 4-tal uur in slaapstand gezet en hem er weer zonder problemen uitgehaald (aan netstroom). 'S avonds heb ik dit opnieuw gedaan (ook aan netstroom) en als ik hem vanmorgen wilde aanleggen zag ik dat het "power" lichtje nog aan het oplichten was. Dus ik dacht dat alles wel in orde ging zijn. Maar als ik hem uit de slaapstand haalde, zag ik het scherm zoals ik toen ik hem in slaap deed. Alleen zat alles vast, ik kon de muis niet meer bewegen, ctrl alt del werkte niet. Ik kon niet anders dan weer op de powerknop te duwen tot hij uitviel en dan opnieuw te beginnen.

Hij lag dus uit, dan drukte ik op de knop om opnieuw te starten, hij begint hieraan, en weer hoor ik dat klikje en blijft het scherm helemaal zwart. Dan heb ik hem weer doen uitvallen en bij het opstarten moest ik weer kiezen: computer opstarten en herstelgegevens verwijderen. Dan wilde hij terug opstarten.

Amai amai computers é :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Sjarlie
Kijk eens naar Configuratiescherm

Dan Energiebeheer

Dan naar tab Slaapstand - is er voldoende marge

Dan tab noodvoeding.

Is er voldoende schijfruimte over.

Hallo!

Ik heb geprobeerd om te doen wat je zegt, maar ik ben niet verder geraakt dan het configuratiescherm en energiebeheer. Daar heb ik geen tab teruggevonden "slaapstand" of "noodvoeding". een tab slaapstand heb ik wel gevonden onder geavanceerde instellingen, maar die marge heb ik niet gevonden.

Mijn besturingssysteem is vista basic.

In bijlage zit een printscreen ven welk beeld ik heb als ik op energiebeheer klik. Kun je mij van daaruit verder helpen?

post-3031-1417703824,687_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Sjarlie

die energiebeheer schema's zijn voor als de computer op batterij moet werken, dat is gewoon sterkere prestatie en minder accu, lagere prestatie en de accu gaat langer mee... het heeft eigenlijk niks met de slaapstand te maken?

Misschien dat wel juist zat de eerste keer, kun je misschien eens uitleggen wat die marge en die noodvoeding is.

Ik heb noodvoeding ingetikt op de help en daar heb ik alleen de definitie gekregen, niets hulpvols dus die helpfunctie :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Sjarlie

Wat ik nog niet begrijp is het volgende:

Slaapstand xp = Sluimerstand in vista

Sluimerstand xp = Slaapstand in Vista

Voor alle duidelijkheid, ik heb mijn laptop al altijd in slaapstand gezet en dan gaat hij ook helemaal uit. Ik hoor een klikje en dan is alles uitgeschakeld. Ik hoor geen ventilatie meer,... het enige dat je ziet is het lampje aan en uit gaan. Ook als hij een tijdje in slaapstand zat, dan was er niks van de batterij verbruikt als ik hem weer aanzette.

Als ik nu de sluimerstand gebruik, dan gaat alleen mijn scherm uit en hoor ik nog vanalles werken.

Alles wat ik op het internet gevonden heb beweert dat het omgekeerd zou moeten zijn???

Ik begrijp er echt niets van

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.