Ga naar inhoud

was legaal, nu illegaal exemplaar


Yva

Aanbevolen berichten

Yva,

Newbie

------

Windows XP

laat me staan....

Aan de "administrators" van het PC Forum

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Geachten,

Terug die nieuweling "Yva" die voorheen het onderwerp 'harde schijf C onbegrijpbaar vol~hoe leegmaken en dies meer', had aangeboord.En ik ben ertoe gekomen om voortdurend 1GB vrij te houden op die harde schijf C van 6,3 GB. Dus,gaat wel...

Ik lanceer me nu in een nieuw probleem waarbij ik hoop dat die mag gesteld worden,eventueel opgelost kan worden.Ik zeg wel, ik hoop want met al die "gedragsregels en regelementen" weet ik niet meer welke vragen er MOGEN geteld worden! :viking:

Welja, ik heb nog altijd die door een kollega

samengestelde PC Intel Pentium R 4CPU met kloksneldheid 2,806MHz~512Mb ,versie 2002 met Windows XP software.Volledig in vertrouwen bij mij thuis geïnstalleerd en geïnitialiseerd,jarenlang goed gewerkt zonder problemen!Verleden jaar, na een algemene (automatische?) update van Windows XP verscheen voortdurend,bij het opstarten van de computer,het bericht : "Dit exemplaar van Windows is tijdens de validatie niet als legitiem beroordeeld en u hebt het probleem nog niet verholpen.Voor dit exemplaar van Windows hebt u niet langer recht op alle upgrades en productondersteuning". Verstomming alom : mijn kollega bevestigt dat hij een legaal exemplaar Windows XP op mijn PC heeft geïnstalleerd !! Daar zit ik nu ! Ik kan telkens klikken op "Overschakelen naar legitieme sotfware" of op "Later verhelpen". Dit laatste doe ik maar telkens moet ik wel, bij het opstarten,op die laatste optie klikken anders loopt de computer verder.Vervelend maar niet dramatisch.:s

Iemand stelde me voor om die "hapering" weg te krijgen door het programma "Microsoft Windows Genuie Advantage Notifications Service Remover for Windows XP"uit te voeren.Dit heb ik nog niet gedaan.Lijkt me trouwens zeer ingewikkeld.

Ik zou ondertussen zo wel rustig verder kunnen werken met mijn PC,moest er nu ook al niet plots,NA AL DIE JAREN ,een bijkomende "verwittiging" te voorschijn zijn gekomen: "MicroSoft Office XP Professionnal Wizard Activating" meldt me dat ik nog 22,21,20...keren dat programma mag gebruiken,dat ik moet activeren,enz,enz...!Telkens ik een bijlage genre "pdf" van een mail wil openen krijg ik dit bericht !

Is dit "fenomeen",deze verwittiging" ook opgekomen bij een recente (automatische) Update van MicroSoft Office XP...? Ik weet niet wat er zal gebeuren als ik aan mijn "laatste verwittiging" zal gekomen zijn? :pcguru:

Mijn kollega erbij halen om mijn PC opnieuw te initialiseren is zeer omslachtig.En zelfs al heb ik eindelijk een externe harde schijf en dus alles 'gebackupt',ik wil absoluut geen enkele "byte" kwijtspelen bij eventuele herprogrammering!

Hoe kan ik verhelpen aan die "mizerie"..?

Hoeplijk mag dit onderwerp behandeld worden en mag er een oplossing gegeven worden...we leven toch niet in een "Big Brother is Watching You" Staat ?

Bedankt voor uw antwoord

Yva,:ciao:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Korrektie van bericht

van "Yva",daar zojuist

verstuurd

-------------------

Geachten,

in mijn vorig bericht moet wel degelijk gelezen worden : "...ik moet wel op die laatste optie klikken (later verhelpen) anders loop de computer NIET verder." Vervelend maar niet dramatisch.

Bedankt voor uw hulp,

Yva,

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste,

om eens te controlleren of de versie van xp wel echt helemaal legaal is moeten we het volgende doen.

kijkt u eens of u ergens een stickertje aan de zijkant (of bovenkant) van de pc ziet staan gelijk als hieronder

xp_product_key_1.jpg

mocht dit niet het geval zijn dan is het mogelijk dat er toch geen legale versie is geinstalleerd.

zoek anders naar de cd, of vraag hiernaar bij uw collega.

als deze stappen zijn doorgenomen kunnen we de volgende handeling verrichten.

bij zulk soort dingetjes kan je namelijk microsoft zelf ook bellen en geven ze de instructies en speciale codes om dit weg te halen.

met vriendelijke groeten

Yannick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfs als je niet 100% zeker bent of je versie legaal is of niet kan je gewoon naar microsoft bellen & alles uitleggen, dan gaan zij voor jou nagaan of de fout langs hun kant ligt of dat het effectief om een illegale gaat.

Het kan bevoorbeeld zijn dat de installateur er een legale opgezet heeft, maar die op meer dan 1 pc gezet heeft om zo "kosten te besparen". Bel naar 0800 40758, dat is een nummer van microsoft (het is wel het verkeerde, maar ze zullen je daar wel het juiste geven ;) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Yva

Beginneling in the PC World

-------------------------

Einde van Windows Office XP ?

4/8/2008

Geachten,

graag wou ik toch teken van leven geven na mijn laatste vraag of probleem die ik U in augustus voorlegde.Ik ben niet verder geraakt in mijn situatie dan die van 10 augustus.:bawling:Ik probeer eerst mijn collega,die mijn PC heeft samengesteld en klaargemaakt,te dwingen(zeer delicaat!)tot "réparatie"of juiste instelling,maar dat is niet zo direkt gebeurd : ik wil hem tot bij mij thuis krijgen én aanwezig zijn bij het "blootleggen" van mijn comuter én data en niet mijn PC toren(en dus schijven) naar hem brengen en hem zonder mijn aanwezigheid laten "inkijken" in mijn dossiers:pcguru:!!Trouwens, ik vermoed dat hij bij de eventuele "reparatie"een vebinding bij mij thuis met de provider moet maken om te checken of alles oké is...?

Maar ondertussen loopt de "teller" van zogenaamd testgebruik(?)van mijn Windows Office XP programma verder en mag ik nu nog 7 x dat programma gebruiken ! Eigenaardig genoeg kondigt dat programma bij het openen telkens de vermelding : ...een gebruiksrecht is verleend aan Yvan,onder n° **************...!En dat terwijl een jaar geleden dat programma nog perfekt werkte :stupid:! Ook ben ik niet zo happig om naar Microsoft te bellen.Ik weet het wel,men vraag er geen private gegevens op,maar ik ben toch wantrouwig : ik wil weten WAT men er WEL vraagt !!

Nu,ik zoek in alle geval verder naar een "kosteloze"oplossing en hoop van tenminste Office XP ,nog verder te kunnen gebruiken na die 7 "verwittigingen"!

Bedankt voor uw aandacht

Yva,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Microsoft vraagt normaal gezien niets buiten serienummers, zelfs geen naam ofzo. Aan de telefoon kunnen ze ook geen gegevens van op je pc inzien, dus op dat vlak zit het wel veilig voor je privacy.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en bovendien is het een gratis nummer.

Belangrijk is dat u niet te lang wacht want als de teller op 0 komt dan kan u mogelijk office niet meer gebruiken en in geval van windows, dat u niet meer kan aanmelden

Normaal als de persoon bij Windows xp/Office op de pc heeft gezet, dan zou u hiervan over een originele cd moeten beschikken waar een nummer bijzit. Normaal hangt er ook een stickertje van windows op de pc.

Indien je geen cd's hebt, en geen klevertje ziet, dan stel ik me inderdaad vragen bij de kennis die dit voor u heeft geinstalleerd.

Mvg Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yva

Newbie

-------

Aan "Masters" en aan "Karel"

Hello,

ik heb daar zojuist een moeizaam opgesteld,lang antwoord verzonden via 'snel reageren' maar ik zie nergens,bij het weer inklikken op het PC Forum,mijn verhaal onder bovenstaande berichten van Masters en Karel...? Toch niet gemist van knop indrukken hoop ik ,of toch verdwenen/gewist...?

Help,help,is mijn bericht aangekomen of niet...?

Dank bij voorbaat,

Yva,

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.