Ga naar inhoud

was legaal, nu illegaal exemplaar


Yva

Aanbevolen berichten

Yva,

Als ik uw onderwerp lees, is de backup aangemaakt met de ingebouwde backup-functie van Windows XP.

Graag wil ik enkele dingen samen met u controleren, zo kunnen we even nakijken wat er misgaat.

Dus de backup is aangemaakt op de Externe Harde schijf. Laten we even nakijken of deze aanwezig is op de schijf:

1. Sluit de externe Harde schijf aan

2. Ga naar START en kies Deze Computer

3. Dubbelklik op het station van de externe harde schijf

4. Zoek nu even naar de backup. Deze heeft standaard de naam 'backup' maar kan anders zijn. Je kan het ook herkennen aan het icoontje (zie deze figuur)

attachment.php?attachmentid=2494&stc=1&d=1248729904

Graag hoor ik even of u deze bestanden terugvind, indien ja, hoeveel vind u er van deze terug?

Indien u deze terugvind volgt u deze stappen:

1. ga naar START

2. Kies ALLE PROGRAMMA's

3. Kies Bureau-accesoires

4. Kies Systeemwerkset

5. Kies Backup

(zie deze afbeelding)

attachment.php?attachmentid=2495&stc=1&d=1248730101

Wanneer u dit opent verschijnt dit venster:

attachment.php?attachmentid=2495&stc=1&d=1248730383

Indien u dit scherm hebt:

Kies hier in het menu EXTRA - overschakelen naar wizardmodus

of u krijgt dit scherm meteen:

attachment.php?attachmentid=2497&stc=1&d=1248730527

Hier kiest u volgende en vervolgens kiest u Bestanden en instellingen terugzetten en opnieuw Volgende (zie afbeelding hieronder)

attachment.php?attachmentid=2498&stc=1&d=1248730573

In dit scherm (zie hieronder) kiest u de knop Bladeren en nogmaals knop Bladeren. Nu gaat u naar de externe harde schijf en kiest u het gevonden backupbestand

attachment.php?attachmentid=2499&stc=1&d=1248730721

Na het backupbestand te hebben gekozen hebt u een scherm zoals deze:

attachment.php?attachmentid=2500&stc=1&d=1248730880

Aan de linkerzijde kan u de + tekens openklikken, en seleceert u wat u wenst terug te hebben (herstellen), maak de selectie en kies volgende.

Nu ziet u nog een overzichtspagina wat u gaat terugzetten, waarnu u Voltooien kiest

u krijgt een gelijkaardig venster te zien:

attachment.php?attachmentid=2501&stc=1&d=1248731072

Laat dus even horen of u de backups terugvind op de externe harde schijf en indien ja, hoever je de stappen kan volgen.

Beste groeten,

Karel

post-2-1417703850,5692_thumb.jpg

post-2-1417703850,7775_thumb.jpg

post-2-1417703850,8468_thumb.jpg

post-2-1417703850,9502_thumb.jpg

post-2-1417703851,0557_thumb.jpg

post-2-1417703853,4492_thumb.jpg

post-2-1417703853,7489_thumb.jpg

post-2-1417703853,7772_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Yva

Newbie

------

Hello Karel,

Yoepie,ik heb terug kontakt en wel met Karel die waarschijnlijk al mijn correspondent is sedert midden 2008 !:-)

Jazeker, dat is die lange brief van 11 JULI 2009 (die men maar eerst niet terugvond....) waarin ik mijn allerlaatste PC-wedervaren ~ sinds SEPTEMBER/OKOTOBER 2008 ~ vertel én waarin ik u nu het nieuwe probleem van het terugzetten van mijn back-ups voorleg !

Deze back-ups,gemaakt met het EIGEN Windows XP Back-Up programma, waren gemaakt vooraleer ik het bestuursprogramma Windows XP opnieuw,op die nieuw aangekochte harde schijf,installeerde !

Nu dat het bestuursprogramma goed werkt wil ik natuurlijk alles terugzetten en dat gaat maar niet! :bawling:Ik leg het probleem vollediger uit in die lang brief...

Het zou sympatiek zijn moest ik verder kunnen geholpen worden....

Graag tot een volgende dag of dagen...:ciao:

Yva,

---------- Post toegevoegd om 23:54 ---------- Vorige post was om 23:46 ----------

Yva

Newbie

-------

Hello again Karel,

Well,well,da's verdorie vlug...!Heb zojuist nog maar mijn antwoord verstuurd op je laatste schrijven,op jouw vraag naar "die lange brief" en ik ontvang hier al je lange uitleg over de werking van Back-Up en wederzetten !

Zeer zeer hartelijk dank, ik begin er morgen aan,maar eerst nu "dodo"...:boring:

Yva,:ciao:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb intussen een antwoord geplaatst en staat op pagina 5 van dit onderwerp, post 41.

U had dit waarschijnlijk nog niet gelezen. (staat hier bovenaan dus)

laat dus gerust even uw reactie weten;

en ja, we hebben sinds 2008 reeds een paar keer contact gehad via e-mail enz.

Beste groeten,

Karel

en u hebt het gezien, je typt sneller dan dat ik een antwoord plaats. Tot morgen ,-) ik ga ook slapen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yva

Newbie

------

28 juli 2009

Beste Heer Karel,

ik ben al hard bezig met mij in te werken om mijn bestanden terug te krijgen...Het is vooral op het einde, bij de 4 laatste vensters dat ik nog moet nadenken hoe dat nu eigenlijk verloopt...:s

Toe zie ik alleen dat één Back-up(van de 8 of 9 die ik al maanden geleden heb gemaakt en die onderdelen zijn van mijn PC !) is terug gebracht naar mijn "nieuw C syteem station (daarmee bedoel ik dat daarop mijn Windows XP stuursysteem staat),dat bij mij harde schijf "D" is...Maar ik heb nog niet die back-up kunnen openen...

Trouwens,gaan al die bestanden,fotos,gegevens,enz..terug naar hun plaats,op de zelfde volgorde,enz...? En wat gebeurt er als het geback-up Windows XP programma terugkeert naar naar een schijf waar al het zelfde programma staat...? Botsen sommige gegevens,bestanden,systeembestanden,enz,enz,die ik "geback-upt heb niet met elkaar als ze terug naar de "originele plaats" gaan?:viking: Ik heb nl.ALLES geback-Upt,ook systeembestanden en dergelijke....!

Het is me tot nu toe niet zo gemakkelijk om alles terug op zijn plaats te krijgen...En ondertussen heb ik ook al veel zelf terug geprogrammeerd of geladen (vb,Cannon scanner,Adobe reader,enz....)! Wat gebeurt er dan...?

In alle geval, ik probeer nog verder, maar eerst dodo...:ciao:

Yva,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yva,

In onderstaand scherm, na het selecteren van het backup bestand kan u de plustekentjes openklikken.

Hier kan u aanvinken wat u wenst terug te plaatsen. Dit gaat inderdaad naar dezelfde locatie.

Je vinkt dus even alle vinkjes open en selecteer de mappen die je wenst terug te zetten.

De mappen Windows, program Files zou ik niet terugplaatsen wat dat heeft geen effect en zou je huidige windows kunnen beschadigen.

Belangrijk is dus rustigaan alles doornemen, en aanvinken wat je terugwenst

2500d1248730880-legaal-nu-illegaal-exemplaar-screenshot006.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.