Ga naar inhoud

Vista start niet na update


Sam Buru

Aanbevolen berichten

Hey Iedereen,

Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Dieter, en woon in wuustwezel.

Ik ben in het bezit van 2 laptops. De eerste is een Fujitsu-Siemens Amilo M3438G, OS Win XP, 200 GB HD, intel centrino 1,7GHz, Nvidia Geforce Go 6800. Hiervan is de grafische kaart jaak en werkt enkel zonder de driver van Nvidia, en bij het contacteren van verscheidene winkels kreeg ik steeds de mededeling dat deze in 99% van de gevallen onboard is... Ik heb dus 2 gevallen van die andere procent. Als iemand een goed adres heeft voor grafische kaarten voor een laptop, ik hoor het graag.

Dit was het eerste probleempje.

Het 2de probleem is voor mij ernsiger... De 2de laptop is een Acer Aspire 7730 met 2x320 GB HD, centrino met dubbele processor ( weet niet welke ), 4GB ram en Nvidia Geforce 9600m GT ( 512MB ) met Vista erop.

Na een update van vandaag heb ik vista afgesloten, en bij het opnieuw opstarten bleef hij heel lang hangen op een zwart scherm. Daarop heb ik de laptop afgezet en opnieuw opgestart. Daarna is de miserie begonnen.

Ik kreeg eerst een blauw scherm en dan de melding dat vista auto-restore moest uitgevoerd worden.

Eindelijk ( na 5x ofzo ) kon ik vista opstarten. Toen kreeg ik de melding SchedulerSvc.exe kan niet gestart worden. Na nog enkele keren proberen opnieuw op te starten en systeemherstel krijg ik nog steeds geen services gestart. Daardoor werkt het draadloos internet niet, krijg ik niet de normale Vista-menu's, etc...

PS : op het blauwe scherm worden volgende stopfouten gegeven...

0x00000001 ( 0x00000004, 0x00000002, 0x00000001, 0xBA508660 )

Die laatste ben ik niet zeker van, moest dit filmen want in bios vind ik de opnieuw opstarten uitschakelen niet )

Hopelijk is er iemand die me hiermee kan helpen?

Ik heb geen CD van Vista ( was een pakket )

Hierbij een afbeelding

stopfoutacer.jpg

aangepast door Sam Buru
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Stegisoft : Bedankt voor je antwoord! Was blijkbaar toch de moeite om nog eens te proberen.

Dit had ik reeds geprobeerd, uiteindelijk voor een 2de maal systeemherstel gedaan, dit werd niet voltooid.

Daarna opstart met laatst bekende werkende configuratie...daarop is da ding opgestart, en heeft em nog even gezeverd over het feit dat systeem herstel niet compleet was. Net 10 updates binnen gehaald, waarvan er 2 van vista niet geinstalleerd konden worden. nu nog eens proberen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de oudere laptop heb ik idd updates van XP gedaan voor die fleste.

Maar ik heb uiteindelijk een recovery van XP gedaan, daarna een gHost terug gezet van SP1... Als ik dan de driver van Nvidia download en installeer, geeft XP aan dat er ernstige fout is hersteld en moet worden afgesloten. Bij opstart krijg ik dan volgende stopfout 0X000000EA ( 0x86C6E968, 0x86CE4570, 0xF7A22C04, 0x00000001 )

Weer een plaatje. Ik heb windows in VGA-mode kunnen starten, dan werkt de kaart nipt ( soms strepen op het scherm )

stopfoutFSAmilo.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De oude laptop = Fujitsu-Siemens ?

Foutcode geeft aan dat Windows de geheugen niet kan oproepen.

Of beter gezegd je hebt teveel rommel gemaakt.

Receovy driver videokaart - Ghost driver videokaart - Update driver videokaart.

Dat samen maakt rommel.

Nieuw videokaart update = oude eerst opruimen.

Ik weet niet of het zo gaat en ik ga vanuit dat je de juiste driver van Nvidia hebt:

Start de computer op en druk de hele tijd op F8

Verwijdert nu de driver van de videokaart zowel bij de hardware alsmede bij configuratiescherm / software

Download CCleaner. Klik op deze pagina op één van de mirrorsites van MajorGeeks en dan start de download van CCleaner automatisch en gratis op.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'. Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”. Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Kijk aub naar de handleiding

Start dan de computer weer op.

Installeert de nieuwe videokaart drivers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb juist nog even geprobeerd of dit idd werkte.

Als volgt : Hardware verwijderd ( in software geen driver gevonden want niet geinstalleerd? ), Ccleaner update gedaan en alles opgeschoond ( 4 keer voor register ), dan opnieuw opgestart, nogmaals Ccleaner uitgevoerd ( niks gevonden ), hardware niet meteen geinstalleerd maar eerst de driver van het net gehaald. Na installatie van de driver ( en na reboot ) geeft XP opnieuw dat hij van een ernstige fout hersteld is. Daarna geeft XP de melding dat het aangewezen is om opnieuw op te starten. Na herstart krijg ik opnieuw de stopfouten. Dus ik heb de kaart er terug uit gegooid...

Nogmaals bedankt voor het geduld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.