Ga naar inhoud

laptop van mijn zoon meld BOOTMGR is compressed en start niet meer op


elzetakkie

Aanbevolen berichten

tja, ik heb de laptop van mijn zoon hier, met de vraag of ik het ding weer op gang kon krijgen. Nu heb ik wel wat met windows 98/Me/en Xp gerommeld, maar met Vista heb ik geen ervaring.

Het enige wat ik weet is dat hij hem zo traag vond en toen heeft hij via systeemwerkset de boel gecomprimeerd, waarna hij niet meer op gang wil komen. Hij geeft de melding BOOTMGR is compressed Press Ctrl+Alt+Del to restart .... en zo kun je de ganse dag door blijven gaan want ieder restart komt weer dezelfde melding voor.

Nu is het een voorgeinstalleerde Acer zonder bijgeleverde software. Dus heb ik een werkende versie van Vista bemachtigd en een (zei het engelstalige) pdf over de in's en out's van vista, maar daar word ik niet wijzer van. Ik heb de opstart via F2 omgezet, zodat hij vanaf de cd/dvd als 1e opstart, in de hoop zo de boel te kunnen herstellen via scandisk of liever nog een schone installatie. Jammer, hij blijft hardnekkig ook via de opstart van de dvd (die ik eerst getest heb op mijn xp-pro laptop- hij werkt! ) met dezelfde foutmelding komen.

Wie kan me helpen om het ding weer leven in te blazen? of moet ik hem "dood" verklaren??? Ik hoop het niet, mijn zoon zit veel in 't buitenland voor zijn werk en heeft dan met zijn vriendin en baby'tje contact via die laptop :bawling:

alle hulp is welkom :hmmmm2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

bedankt, ik heb hel gelezen, maar de ellende is dat ik wel in het Boot menu kan komen, maar dan kan ik enkel maar uit 3 opties kiezen, de cd/dvd

of IDE 0: Toshiba MK8037GSX-(S1)

dan geeft hij gek genoeg optie 4 aan (slaat dus optie 3 over) PCI LAN : MBA v9.0.12 Slot 0400

kies ik voor optie 1 of 2 kom ik weer in de foutmelding terecht. Moet ik misschien in zijn bootmenu nog andere dingen veranderen dan alleen de cd/dvd als nr 1 zetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat staat ' ie want die heb ik als nr 1 geplaatst en die geeft 'ie als 1e optie op.

vervolgens kom ik weer in de foutmelding terecht al kies is voor opstarten vanaf de cd/dvd. Kan het zijn dat het komt omdat het niet de software is die origineel op de laptop hoort? het is een OEM versie waarop hij draait en er is geen software op schijfjes bijgeleverd. Dus heb ik een werkende versie van Vista erin gedaan.

Mijn xp-pro wilde hem direct gaan installeren, dus hij werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee niets, het was een oem versie - volledig voorgeinstalleerd, zonder bijgeleverde software van acer. met het huidige vista exemplaar doet hij niets, ik heb in de bios de opstart van de cd rom op nr 1 gezet toen de versie die ik zelf heb opgeduikeld van vista erin gelegd, zelfs dan start 'ie op met dezelfde foutmelding, ik kom daar niet doorheen, dus ook niet bij mijn bureaublad etc.

als ik op f12 druk bij opstarten kom ik in een keuze menu maar daar ontbreken dingen ik heb dan de keuze uit: de cd/dvd

of IDE 0: Toshiba MK8037GSX-(S1)

dan geeft hij gek genoeg optie 4 aan (slaat dus optie 3 over) PCI LAN : MBA v9.0.12 Slot 0400

kies ik voor optie 1 of 2 kom ik weer in de foutmelding terecht. Moet ik misschien in zijn bios nog andere dingen veranderen dan alleen de cd/dvd als nr 1 zetten?

ik ben nu bezig een andere versie van vista binnen te halen een unattended versie en ik heb seatools gedownload net als knoppix, dat werd me aangeraden om de boel te repareren, of het lukt????

ik hoop het, mijn kennis reikt niet verder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Acer geeft de mogelijkheid om een restore te doen naar de fabrieksinstellingen zonder een recovery cd/dvd te gebruiken.

Ga naar het BIOS en kijk of de optie disk2disk copy aanstaat (enabled).

Herstart de pc en waar je normaal F2 drukt voor het BIOS druk je alt+F10 voor een restore naar de fabrieksinstellingen vanaf de verborgen recoverypartitie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt weer, dit ga ik nu proberen, het was vanacht half 2 toen ik ermee kapte, dit gaat geloof ik echt mijn petje te boven, hij herkend dus wel het cd-rom station omdat hij die cd's met knoppix en die met seatools wel opstartte. Jammer dat hij toen op A:>\ bleef hangen.

Zijn toetsenbord klopt ook niet meer dus ik moet raden waar de tekens etc. zitten.

verder kwam ik er niet uit want toen ik de opdracht A:>\D:\Seatools.exe gaf, vroeg hij of Abuse of Retry of Fault. Vervolgen diverse keren de r voor Retry ingedrukt, maar hij kwam er niet doorheen.

Ik ga nu jullie raad opvolgen door het bovenstaande te doen.

wordt vervolgd en nogmaals mijn dank voor de hulp.

---------- Post toegevoegd om 13:40 ---------- Vorige post was om 13:38 ----------

Geeft dan type en serienummer van de laptop die je aan de onderkant ziet

Bedoel je dat ik die hier even moet geven???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.