Ga naar inhoud

Pc hapert


JeroenVD

Aanbevolen berichten

Bij het opstarten van mijn laptop heb ik geen probleem.

Maar eenmaal aan het werken, blijft hij soms hangen voor een second en doet dan verder.

Zo beweegt de muis bijvoorbeeld in schokjes

Als ik een film bekijk is het ook in schokjes, dan blijft het beeld en geluid 0,5 s hangen, gaat het verder voor 2 seconden, terug blijven hangen voor een 0,5 s, ...

Het is niet zo dat dit altijd het geval is, maar het gebeurt toch dikwijls en als je zo naar een film moet kijken, dan is het plezier ook snel over.

Het is een nieuwe laptop waarop nauwelijks nieuwe software is geinstalleerd.

Enig idee waar het probleem kan liggen en wat er aan zou kunnen gedaan worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het valt vooral het meeste op wanneer ik een youtube filmpje bekijk omdat ik dan zowel het beeld als het geluid zie/hoor "blokkeren" en doorgaan.

Ik gebruik trouwens Google Chrome.

Maar naast het haperen bij het bekijken van filmpjes via browser, is het me opgevallen dat de pc hapert doordat de muis in schokjes reageert.

Maar ook tijdens het kijken van filmpjes in VLC, blijft het beeld en het geluid haperen.

Was er niet echt zeker van en heb er nu nog is proberen op het letten wanneer het voorkomt, maar op dit moment (typisch) blijft mijn pc nergens haperen.

Maar voor zover als ik me kan herinneren, is het dus niet enkel wanneer ik werk in een browser maar ook tijdens het gewoon bekijken van een filmpje in VLC over een netwerk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, het is dus niet enkel wanneer ik in een browser werk.

Gisteren had ik het ook terwijl ik gewoon een Excel file aan het invullen was.

Maar het is niet constant. Soms werkt het 5 min perfect en soms hapert hij 5 min aan een stuk..

Er zit niet echt een lijn in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.