Ga naar inhoud

unidentified network


Aanbevolen berichten

hey beste helpers

ik heb een zeer vreemd probleem. ik volg informaticabeheer en ik neem dus mijn laptop mee naar school. sinds kort hebben we ander internet en dat is echt prutswerk maar we mogen er zelf niet aan werken. we krijgen altijd een melding unidentified network. als we met cmd ipconfig /renew doen is het normaal wel opgelost. maar tegenwoordig krijg ik het probleem ook thuis. mijn laptop zegt altijd als ik met de telenet modem probeer te verbinden krijg ik ook unidentified network. ik vindt het echt irritant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

ik zal even verduidelijken. dit probleem doet zich enkel voor bij de modem/router van telenet. met de dlink(die in directe verbinding staat met deze modem krijg ik wel perfect verbinding). ik heb wireshark gedownload en het probleem verder onderzocht en ik heb de volgende bevindingen gedaan:

mijn computer vraagt wel via broadcast een ip adres maar krijgt op een of andere manier geen antwoord van de dhcp-server.

ik zou dit echt graag opgelost zien want tegenwoordig kan ik al helemaal niet meer verbinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

ik heb een tijdelijke oplossing gevonden voor het probleem maar dit is zeer irritant om dit telkens weer te doen. ik moet in cmd eerst het ipconfig /release commando en dan ipconfig /renew commando uitvoeren kan iemand mij aub helpen ik ben echt radeloos aan het worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar netwerkcentrum

Klik op adapterinstelling wijzigen

Klik naargelang je verbonden bent op draadloos of lan en dan met de rechtermuisknop op eigenschappen.

Klik op TCP/IPv4 en dan eigenschappen

Vul daar onderaan op dns dit:

208.67.222.222

208.67.222.220

En test het of het beter is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar start en dan zoekopdracht en typ daar ncpa.cpl gevolgd door Enter. Je draadloze adapter zal nu verschijnen. Klik deze met je rechtermuisknop aan en kies Eigenschappen. Schakel daar Internet Protocol Version 6 (TCP/IPv6) uit en start de computer opnieuw op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.