Ga naar inhoud

game pc kopen of samenstellen


saerdna

Aanbevolen berichten

hallo

ik zou graag eens een nieuwe pc aankopen en bij voorkeur voor te gamen,ik heb hier en daar al zitten kijken en wat me het meest aansprak was de acer predator II.toch stel ik mij vragen bij deze computer(is het niet te duur voor het systeem,hoe zit het met dienst na verkoop, en het belangrijkste : kan ik niet gewoon zelf een pc samenstellen en veel beter uitkomen ?)

om daarop verder te gaan (dat van pc zelf samenstellen ^^) wou ik hier eens vragen voor eventuele hulp bij het samenstellen van een pc.

ik ken het systeem van pc en alle onderdelen maar ik ben bang dat ik een verkeerde samenstelling maak die de onderdelen niet compatible maken of niet ten volle tot hun recht laten komen.ook is mijn budget beperkt (€1500 maximum) en er moet een kaart van ati in (liefst directx 11 kaart)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik wil een game pc samenstellen, maar ik weet niet wat hier nou goede spullen voor zijn. Kan een van jullie mij helpen. Mijn budget die ik hiervoor wil besteden is plus/minus EUR 1500,-- Wat ik nodig heb is:

- Moederboard

- Video kaart

- Geluids kaart

- DVD/Blueray burner

- CPU

- Memory

- HD

het geen ik zou willen is vergelijkbaar met dit systeem maar is niet meer bestelbaar

hallo

ik zou graag eens een nieuwe pc aankopen en bij voorkeur voor te gamen,ik heb hier en daar al zitten kijken en wat me het meest aansprak was de acer predator II.toch stel ik mij vragen bij deze computer(is het niet te duur voor het systeem,hoe zit het met dienst na verkoop, en het belangrijkste : kan ik niet gewoon zelf een pc samenstellen en veel beter uitkomen ?)

om daarop verder te gaan (dat van pc zelf samenstellen ^^) wou ik hier eens vragen voor eventuele hulp bij het samenstellen van een pc.

ik ken het systeem van pc en alle onderdelen maar ik ben bang dat ik een verkeerde samenstelling maak die de onderdelen niet compatible maken of niet ten volle tot hun recht laten komen.ook is mijn budget beperkt (€1500 maximum) en er moet een kaart van ati in (liefst directx 11 kaart)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

Dit is een forum beheerd door vrijwilligers en we streven erop dat we binnen de twee uur een antwoord op de vragen kunnen formuleren.

U mag ook niet te veel verwachten van ons, aangezien wij ook normale mensen zijn die met alledaagse dingen bezig zijn. En zeggen dat er geen reacties zijn binnen de 24 minuten, da's een beetje te vroeg. Wij kunnen ook niet 24 uur per dag bereikbaar zijn.

Dank voor uw begrip.

Om weer ontopic te blijven, ik kan een degelijke samenstelling maken, maar daarvoor moet ik nog enkele zaken weten.

* Heeft u enige ervaring met het bouwen van PC's, of wilt u dat door de winkel laten doen ?

* Heeft u een besturingssysteem nodig, bv. Windows ?

- Kan u deze zelf installeren ?

* Heeft u behoefte aan een monitor, muis, toetsenbord, speakers ?

* Enige voorkeur aan schijfgrootte ofzo ?

* Is een geluidskaart noodzakelijk ?

- De onboard geluidskaart van een degelijk moederbord heeft heel goed geluid. En een geluidskaart heeft alleen maar nut met speakers boven de tweehonderd euro.

* Wilt u voor een toekomstgericht moederbord kiezen, zoals eentje met technieken als USB 3, en SATA3?

* Heeft u plannen om te overklokken ?

* Moet er een degelijke koeler bij zitten, de stock coolers zijn gratis, maar niet bepaald goed.

* Heeft u behoefte aan een draadloze internet-verbinding ?

Om u al een idee te geven van de samenstellingen kan u eens kijken naar de Mega-Gaming BBG.

aangepast door superjona
Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo

ok sorry het was niet de bedoeling om iemand op te jagen ofzo en ik ben gewoon heel gebrand op mijn toekomstige gamepc ^^

om te antwoorden op al je vragen

*ik heb de basis ervaring van het bouwen van een pc , zo heb ik zelf wel al eens mijn 3d kaart vervangen en een nieuwe voeding gestoken maar al de rest heb ik geen ervaring mee(dus miss liefst door de winkel)

*besturingssysteem heb ik in principe niet nodig

*monitor ,muis,toetsenbord, speakers zijn allemaal in mijn bezit

*mja schijfgroote toch liefst boven de 1 terra (kwestie van een beetje opslagruimte te hebben)

*hangt er van af wat je bedoelt met "de geluidskaart van het moederbord is van goede kwaliteit" ik heb een speakerset van logitech (z-5500 digital 5.1 speaker system) heeft boven de €200 gekost dus miss wel een aparte geluidskaart

*ja ik wil wel voor een toekomstgericht moederbord kiezen in de mate van het mogelijke (budget is €1500)

*overklokken weet ik niet wat het is dus ik vermoed van niet (tenzij je mij uitlegt wat het inhoud dat overklokken)

*ja liefst wel een degelijke cooler , ik heb er al eens een gesmolten graphic card aan over gehouden en een stofzuiger op mijn bureau is ook geen optie ^^

*draadloze internetverbinding is geen must maar het mag wel (meestal sluit ik de kabel aan )

die kerstspeciaal ziet er wel aantrekkelijk uit buiten het feit dat er geen blu ray op zit en dat er geen geluidskaart aanwezig is

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.