Ga naar inhoud

Leono

Lid
  • Items

    937
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Alles dat geplaatst werd door Leono

  1. Tot nu toe was mijn plan: eerst de updates, dan Windows.old er af en dan eens kijken naar de stuurprogramma's. Nu, na de 219e update of zo moest er weer eens herstart worden. Opstarten mislukt, BSOD, opstartherstel (duurde 3 kwartier of zo) ook weer mislukt, dus ik dacht "daar gaan we weer, usb-stick enzovoort". Toch nog maar eens uit balorigheid op de Startknop geduwd, en jawel: Windows start normaal op. Nu heb ik de updates even helemaal uit gezet. Ik wacht nu op "Schijfopruiming". Laatst las ik toch ergens dat je Windows 7 sneller geïnstalleerd krijgt door een heel pakket updates (SP1?) in één klap te downloaden? Weet u daar iets van, dorado, en heb ik daar nu nog iets aan? Overigens is al deze grote ellende naar mijn gevoel toch begonnen met het AMD Cleanup gereedschapje, maar daar denkt u waarschijnlijk anders over. Er stond ook een waarschuwing: alleen gebruiken als de normale verwijderprocedure gefaald heeft. Ik had al zeker 3 of 4 jaar geen BSOD gezien.
  2. Het stuurprogramma dat ik had en heb na het "cleanup-gebeuren" is VGA Standaard of zoiets. Hoezo dan dat ik geen stuurprogramma meer had? Het beeld was ook niet totaal zwart: het bureaublad was A4. Na een herstart zag het uit zoals op bovenstaande schermafbeelding, en zo ziet het nu nog/weer uit. Ook de Realtek Audio-configuratie is na de "cleanup" verdwenen. Het beeld heeft niet meer geflikkerd.
  3. Omdat ik lange tijd niets hoorde en de verkeerde beeldschermresolutie niet om vol te houden was/leek, besloot ik het juiste stuurprogramma zelfstandig te installeren via de officiële Acer webstek. Ik kreeg de mededeling: "Het stuurprogramma is geïnstalleerd, nu opnieuw opstarten". Dat liep dus uit op een totale ramp. Geen opstart, poging tot herstel, BSOD, geen opstart, poging tot herstel, BSOD, geen opstart, poging tot herstel, BSOD, enzovoort. Slechts één uitweg: nieuwe Windows installatie via USB-stick. Die liep tot twee keer toe vast. Nu uiteindelijk nieuwe Windows, met misschien wel een week configuratie- en update-stress, want ik wil alles precies zo hebben als het volgens mij moet zijn. Ik zit nu nog steeds met het verkeerde stuurprogramma en de verkeerde schermresolutie. Zojuist eindelijk verlost van de ramp die Internet Explorer heet. Graag nog een advies over de installatie van het goede stuurprogramma.
  4. De schrik is mij volledig op en om het hart geslagen: opeens had ik nog alleen een zwart scherm met een bureaublad kleiner dan een A4. Op "View Report" werd niet gereageerd. Daarna dan maar "Finish". "Reboot now?" Antwoord: ja. Nu heb ik een XP-achtige omgeving (zo stel ik mij die voor, want ik heb altijd Windows 7 gehad). Geen aero, of zo? Hoe krijg ik mijn normale lay-out terug? Nu is er een bestand van AMD (stap 2) gedownload en wat nu? Hoezo automatically install?
  5. Waarschijnlijk ten overvloede, maar ik vraag het toch maar: Ik lees "...de mededeling dat alle drivers en componenten verwijderd zullen worden, klik hier op OK...". Betekent dit dan niet dat het beeld zwart wordt? Ik heb altijd gedacht dat je zonder stuurprogramma voor de beeldschermadapter geen beeld hebt. (Een grote angst dus, want wat kun je nog doen als je alleen een zwart scherm ziet?).
  6. De harde schijf werd deze week nog door HD Tune aangemerkt als "uitstekend". Is er ook een test voor het RAM geheugen? Verwijderen van MP3Gain: ik opende Everything, want het programma stond niet in de lijst van Geek Uninstaller (dat komt waarschijnlijk doordat het na een nieuwe Windows installatie nog bleek te werken, vanuit Windows Old). Via Everything vond ik een uninstaller. Die laten draaien en toen werd er nog gevraagd of ik de registeronderdelen ook wenste te verwijderen. Antwoord: ja. Of het stuurprogramma van de videokaart iets te maken heeft met het flikkeren van het beeldscherm, zou ik het snelst te weten komen als ik het eens opnieuw zou kunnen installeren. Ik kan denkelijk niet eerst het oude stuurprogramma verwijderen, want ik vermoed dat ik dan alleen een zwart scherm zal zien (ik weet het niet, maar dit vermoed ik zo). Vandaar de vraag: hoe kan ik dit stuurprogramma het best opnieuw installeren?
  7. Hallo clarkie, Het is inderdaad nog dezelfde laptop, zonder vernieuwde cmos-batterij. Nu, nadat de laptop nog steeds aan staat en ik allerlei werkzaamheden heb verricht, is de temperatuur van de grafische kaart 61 graden, dus nagenoeg gelijk gebleven. Het flikkeren begint meestal een uur na de eerste opstart en verdwijnt een tijd later plotseling. Vandaag was dat toen ik Firefox maar weer eens opende. De kans is groot dat het voor de rest van de dag oké blijft. Inderdaad had ook ik geen recenter stuurprogramma gevonden. Maar ik krijg/houd het gevoel dat nog steeds niet duidelijk is wat ik bedoel met mijn vraag. Gisteren was ik langdurig aan de slag met Mp3Gain. Het programma maakte mij echt crazy, want elke 5 minuten kwam de melding "Reageert niet". Toen heb ik dezelfde versie (dus geen nieuwere en ook geen oudere), opnieuw geïnstalleerd (na het oude programma zoveel mogelijk verwijderd te hebben) en daarna ging het duidelijk beter. Ik wil dus dezelfde versie van het stuurprogramma opnieuw installeren, en de vraag is: hoe doe ik dat het best?
  8. Maar, deze versie van het stuurprogramma is al geruime tijd functioneel. Dus, waarom zou ik dan terug gaan naar een oudere versie? Is het niet beter om de laatste versie opnieuw te installeren? Mijn vraag was eigenlijk of dat zin heeft, en hoe dat moet.
  9. Omdat ik niet het idee had dat mijn stuurprogramma verouderd was (ik had de versie al opgezocht), sprak ik over "herinstalleren". Misschien is dit ook de reden dat ik in SDI geen nieuwe versie vind. Kan het niet ook zo zijn dat een versie up-to-date is, maar toch niet goed functioneert? Dat had ik de afgelopen week al 2 keer.
  10. Goedemorgen, Nog even als aanvulling op mijn vraag van gisteren: misschien naar Apparaatbeheer gaan en dan kiezen voor "Bestand op mijn computer". Om uw hardware vraag te beantwoorden: het gaat om een Acer Aspire 7741ZG. Grafische kaart is ATI Mobility Radeon HD 5470. Zie eventueel dit Speccy snapshot.
  11. Hallo dorado, Even over de procedure: downloaden vanuit de Acer webstek naar de map Downloads en dan uitvoeren, terwijl het oude stuurprogramma nog werkzaam is? Ik denk altijd: als je geen beeld meer hebt, kun je helemaal niets meer. Dat wil ik dus voorkomen.
  12. Eergisteren begon het beeldscherm van mijn Acer laptop zomaar opeens te flikkeren. Sindsdien houdt dat soms op en een tijd later begint het weer. Ik dacht eraan om het stuurprogramma voor de grafische kaart te herinstalleren. Is dat een verstandig idee?
  13. Zo'n Adobe mededeling kun je toch moeilijk over het hoofd zien, lijkt mij zo.
  14. in Firefox zie je in het tabblad een klein luidsprekertje als er ergens geluid wordt afgespeeld. Ik weet niet of Google Chrome dat ook heeft. In dat geval zou het kunnen dat er een streep door het luidsprekertje staat. Klikken op die streep en het geluid keert terug. Heeft u de volumemixer al eens geopend via het luidsprekertje in het systeemvak? Dat wil ook nog wel eens opheldering brengen.
  15. Als je streams downloadt en in een map "Favoriete radiozenders" plaatst, ben je niet meer afhankelijk van welke browser dan ook. Je klikt dan gewoon op het bestand en de mediaspeler doet de rest. Mijn bestand van Radio M Utrecht is slechts 55 bytes klein (dus niet eens kilobytes).
  16. Bedoelt u 'Radio M Utrecht'? 'Radio Utrecht' bestaat volgens mij niet. Download deze stream.
  17. Als u de Windows schijfcontrole doet, dan wil die nog wel eens reparaties uitvoeren. Zie hier voor een handleiding Ook deze controle duurt weer behoorlijk lang (na een nieuwe opstart).
  18. Als ik u was zou ik klikken op 'Error scan' en daarna 'Start'. Het duurt wel vrij lang, herinner ik mij, maar in uw geval lijkt mij dat toch de beste weg. Je kunt ook een 'Quick scan' doen, maar dat zou ik eerder doen als u denkt dat het wel goed zit. De Quick scan is heel snel klaar.
  19. Misschien kunt u HD Tune eens laten scannen. Die controleert de harde schijf. Iets lager dan de Pro versie (HD Tune Pro) staat de gratis versie (bij HD Tune).
  20. Dank u, Porrelaar, Wat ik mij afvraag is of ik ooit zo'n bizarre YouTube instructie heb gezien: het kijken alleen al gaf mij stress. Ik heb buiten deze laptop geen ander digitaal apparaat, dus ik zou alles moeten noteren op een vel papier. Ondenkbaar dus. Als men dit in de winkel wil doen voor een paar tientjes vind ik het nog goedkoop. Toen ik mijn laptop kocht had ik nog nooit gehoord van een cmos batterij, maar bij Acer was men natuurlijk zeer goed op de hoogte. Zij weten dat zo'n batterij ooit vervangen moet worden. Hoe kan het dan dat het bij type Z zoveel gemakkelijker gaat als bij type G? Ik heb eens gezocht naar specificaties: type Z heeft 320 Gb opslag, en type G heeft 500 Gb. Ik heb zelf 500 Gb. Toen keek ik eens bij ZG (mijn model dus) en zie ik daar 320 Gb. (Allemaal gezien bij Tweakers). Daarom ben ik nog steeds geen computerliefhebber: het is een en al gecompliceerdheid en onberekenbaarheid. En we worden met zijn allen steeds afhankelijker van dit alles. Het lijkt mij het beste als ik voorlopig maar doormodder en in de gaten blijf houden of er manieren zijn om dit batterijtje op een aanvaardbare manier vervangen te krijgen. En, misschien komt de laptop wel aan zijn einde met lege batterij en al. Ik zal ook nog wel eens zoeken op het internet.
  21. Goedemorgen kweezie wabbit, Nu was ik al bang dat clarkie wellicht in het ziekenhuis was opgenomen en nu gaat u dus naar het ziekenhuis. Ik hoop dat het niets al te ernstigs is en ik wens u veel sterkte en een spoedig herstel! Ik hoop uw vrolijk konijntjes avatar snel terug te zien. Dank voor uw hulp tot nu toe en ook dank dat u mijn vraag heeft doorgespeeld naar uw collega's.
  22. Wat ik u nog zou willen vragen, kweezie wabbit: het type laptop staat in het Speccy-bericht. Is het volgens u mogelijk de cmos-batterij zelf te vervangen, en zo ja, is er daarvoor hulp te vinden, hier of op het internet? Als u het niet weet, heb ik daar uiteraard begrip voor, want ik weet het zelf ook niet.
  23. Daar ben ik ook bang voor. Maar ik ben wel blij dat ik nu weet dat er in principe een oplossing is. Daarvoor wil ik u hartelijk danken!
  24. Dat een cmos batterij hooguit enkele euro's kost is mij bekend, maar in de winkels waar ik geweest ben deed men erg moeilijk. De batterij zat misschien gesoldeerd en bij een laptop kon je het moeilijk zelf doen. Dus kom je al op enkele tientjes. En verder is vervoer, zoals gezegd, ook een probleem. Dankzij een tip op dit forum heb ik een fantastisch tijd synchronisatie programmaatje ontdekt zodat ik altijd bij de tijd ben. Zodra het internet start worden tijd en datum gecorrigeerd. Zodoende kan ik leven met een lege cmos batterij.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.