-
Items
937 -
Registratiedatum
-
Laatst bezocht
Inhoudstype
Profielen
Forums
Store
Alles dat geplaatst werd door Leono
-
Bij mij nog steeds niets. Ik zie dit forum als ik door mijn RSS-feeds wandel.
-
knoopbatterijtje laptop niet te vervangen
Leono reageerde op lucderoeck's topic in Archief Hardware algemeen
Vele jaren lang gebruikte ik mijn afgelopen november overleden laptop zonder dit batterijtje. Deze laptop werkte wel met Windows. Via NeTTime (Network Time Synchronisation Tool) synchroniseerde de tijd bij elke Windows opstart. Zoek dus een Linux alternatief voor NeTTime. -
Neen, helaas niet.
-
Hallo kweezie wabbit, ‘Wisselbestandsgrootte voor alle stations automatisch beheren’ stond reeds aangevinkt. Zoals ook gemeld in de privé-conversatie ontving ik tot op heden geen enkele notificatie. Overigens na het ene blauwe scherm “na de genezing” geen nieuwe blauwe schermen meer gezien.
-
Toevallig had ik zojuist weer even het blauwe scherm, ook weer na het aanklikken van een map op de pSchijf. Na de heropstart bleef het blauwe scherm weg toen ik dezelfde map nog eens aanklikte. Als dit zo doorgaat ga ik een alternatief zoeken voor de pSchijf. Ik was er altijd uitermate tevreden over. Eerlijk gezegd verwacht ik niet echt dat Droske hier nog terugkomt.
-
Hallo Passer, Notificaties voor dit forum blijven echt uit. Mijn vermoeden is dat het iets te maken had met mijn pSchijf (clouddienst). Ik had diverse malware scans gedaan en in één daarvan werd Defender Control aangemerkt als boosdoener. Deze stond zowel in mijn map Draagbaar op de SSD als in mijn map Draagbaar op de pSchijf. pSchijf is virtuele schijf, denk ik. Als ik de pSchijf uit zet is hij weg. In mijn gewone map Draagbaar op de SSD kon ik Defender Control gemakkelijk verwijderen, maar zodra ik de map Draagbaar op de pSchijf aanklikte kwam het blauwe scherm. Deze pSchijf stond ook op “opstarten met Windows”, dus het blauwe scherm direct na de komst van het Bureaublad had daar wellicht ook mee te maken. Toevallig had de pSchijf kort geleden een versie update en gisteren nog een kleinere aanvullende update. Ik had Windows Control inmiddels verwijderd via de pSchijf website. In elk geval zijn de blauwe schermen nu weg. Ik had al gelezen dat het met software te maken kan hebben. Dit alles is een persoonlijke interpretatie.
-
Het probleem lijkt verdwenen te zijn.
-
Hallo Passer, Voordat ik het probleem hier postte had ik het internet al uitvoerig geraadpleegd, ook de draden waarnaar u verwijst. Ten einde raad kwam ik op het PC Helpforum. Laat Blue Screen View niets zien dan? Overigens ontvang ik nog steeds geen notificatie(s).
-
Beste mensen, Is er al iets te zeggen naar aanleiding van de hierboven geplaatste bijlage?
-
Hallo droske, Toen ik het probleem postte zocht ik al naar “Ontvang notificatie bij reacties”. Ik kon het niet vinden en kreeg dus ook geen notificatie. Nu staat er overigens "Je volgt dit". Zie s.v.p. de bijlage. Blauw Scherm.txt
-
Sinds kort verschijnt deze melding: 'Er is een probleem met de computer en deze moet opnieuw worden opgestart.' Dit gebeurt nadat het bureaublad is verschenen en alles is opgestart. Op het blauwe scherm staat: ‘Stopcode Memory Management’. Dit gebeurt ook soms als ik bijvoorbeeld iets aanklik in de Windows Verkenner. Ik deed reeds een langdurige geheugentest (MdSched), maar daar kwam niets uit. Goede raad is zeer welkom!
-
Windowsicoontje=Startknop. (Zou ik zeggen).
-
We zullen er niet om lachen.
-
FF=Firefox.
-
Je kunt een browser gewoon toevoegen. Veranderen hoeft niet.
-
Sommige toetsen werken niet op toetsenbord
Leono reageerde op supernikje's topic in Archief Hardware algemeen
Oké, nooit gezien dat die erbij stond in het Apparaatbeheer. (Toetsenborden). Dank u! -
Sommige toetsen werken niet op toetsenbord
Leono reageerde op supernikje's topic in Archief Hardware algemeen
Maar, welk stuurprogramma is dan verwijderd? -
Het klinkt mijns inziens inderdaad als het geluid dat de harde schijf soms wel eens maakt. Programma's die de harde schijf dan controleren zeggen vervolgens: "Conditie uitstekend".
-
Zeer goede vraag, want ook ik vroeg mij dit al vaak af.
-
Hallo Passer, Ja, “afsluiten” was feitelijk de leidende gedachte achter mijn vorige bericht.
-
De verplichte schijfcontrole is niet meer teruggekomen. En de handmatige controle op verzoek werkt ook. De oorspronkelijke “Windows ergernis” is er dus niet meer.
-
clean up ondersteuning gevraagd
Leono reageerde op joostw's topic in Archief Bestrijding malware & virussen
Inderdaad: slechts weg te krijgen met de allergrootste moeite! -
Op de datum 19.02.2019 heb ik een herinnering geplaatst in de agenda van Yahoo! Mail.
-
Hallo kweezie wabbit, Indien mogelijk zou ik graag 10 dagen nemen om te kijken of de schijfcontrole dwang nu wegblijft.
-
Ge zult in Frankrijk niet verhongeren. Dat lijkt mij zeker.
OVER ONS
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!
