-
Items
937 -
Registratiedatum
-
Laatst bezocht
Inhoudstype
Profielen
Forums
Store
Alles dat geplaatst werd door Leono
-
Als ik mijn computer opstart, staat de klok verkeerd en is het systeemvak leeg. Een verkeerde tijd kan uiteraard wijzen op een lege batterij, maar geldt dit ook voor een leeg systeemvak? Ik start dus elke dag met het synchroniseren van de tijd en met het opnieuw starten van ‘explorer.exe’. Bijzonder vind ik het, dat dit probleem zich alleen presenteert na een bepaald aantal uren stilstand van het apparaat. Als ik mijn computer bijvoorbeeld om 11 uur afsluit en om 19 uur weer opstart, dan is alles in orde. Alsof hij dan nog ‘warm’ is. Er zijn ook wel eens dagen dat het opstarten normaal verloopt, maar dat zijn uitzonderingen. Zo zag het vanmorgen uit. Alleen de anti-virus staat in het systeemvak.
-
Uw presentatie (omschrijving) van het probleem is gewoon veel te onduidelijk. Daar ligt het aan, denk ik.
-
Hallo Karel, ook goedemorgen, Als ik het zo bekijk, werkt alles weer picobello. Daarom wil ik u hartelijk danken voor uw inspanningen om deze kwestie tot een goed einde te brengen. Dank u.
-
Sinds vandaag werken de RSS-feeds voor "nieuwe inhoud" opeens niet meer. De link was deze. In plaats van "nieuwe inhoud" komt nu de tekst: "Sorry, er is een probleem Pagina niet gevonden. Foutcode: 2S106/1".
-
In een supermarkt gaat dit waarschijnlijk automatisch omdat de kassa doorgeeft wat er verkocht is, maar als er geen kassa is, lijkt handmatig invullen mij de enige optie. En, zoveel moeite kan dit toch niet zijn? Laat men blij zijn dat Excel de rest doet. Ik vermoed dat u niets heeft aan deze reactie, maar dit was al mijn gedachte toen u het onderwerp opende.
-
Als u ze op "automatisch" zet staat er alleen: er zijn (bijvoorbeeld) 23 updates beschikbaar. Daarna vink je aan of uit wat je wel of niet wil.
-
Het zou inderdaad niet mogen: het internet staat vol met klachten hierover. Maar meneer Microsoft is ver weg. En hij wil ons denkelijk straffen omdat we niet naar Windows 10 zijn gegaan. Omdat ik zelf per se de updates wilde binnenhalen besloot ik het uiteindelijk maar op "automatisch" te zetten en toen was het probleem weg.
-
Als u de updates op "automatisch" zet, bent u van het probleem af. Evenals vele anderen dacht ook ik dat je dan niet meer zelf kon bepalen wat je wel of niet wil installeren, maar dit is een misverstand. Als de updates op "automatisch" staan komen ze vanzelf ter beschikking, maar daarna vink je zelf aan (of uit) wat je wel en niet wil. Gewoon afwachten tot ze binnenkomen: het zal zeker niet langer duren dan tot morgenvroeg.
-
Heeft u de updates staan op "Automatisch"?
-
Dit knopje wordt niet meer ondersteund.
-
Dat ik geen andere problemen heb zou ik niet durven te beweren , maar we kunnen wel afronden. De kwestie waar het om ging is in elk geval opgelost en veel ongewenste resten zijn verwijderd. Ik wil u nogmaals hartelijk danken voor uw deskundige hulp!
-
'Zoek.exe' zoekt blijkbaar ook naar zichzelf. zoek-results.log
-
Volgens mij is de operatie geslaagd. Hartelijk dank. En, wat het schijfruimtegebruik betreft: ik heb op dit moment 10 herstelpunten en het schijfruimtegebruik is 11,67 Gb. Dus ook deze kwestie lijkt mij alleszins opgelost. Dus nog een keer hartelijk dank. Très bien! zoek-results.log
-
Hallo kweezie wabbit, Bij de geek uninstaller werkt het net zoals bij Revo: eerst wordt het programma verwijderd en daarna wordt er gezocht naar resten. De resten waar het hier om gaat zijn resten die zijn overgebleven nadat de geek uninstaller de resten heeft verwijderd. Helaas ken ik geen verwijderprogramma dat echt effectief alle resten weet te verwijderen. Revo doet dat ook niet, is mijn ervaring. Ik kan nu dus niets meer aanvangen met de geek uninstaller, want Zemana staat niet meer in de lijst. 'Zoek.exe' heeft wel nogal wat gevonden, zelfs van de Anti-Loggger Free die ik ook ooit heb geprobeerd. De versie die ik wilde verwijderen was een weggeef versie met levenslange licentie. zoek-results.log
-
Zelf gebruik ik sinds zeer lange tijd (met grote tevredenheid) de "geek uninstaller". Die doet hetzelfde als Revo (dat ik ook ken), namelijk na de verwijdering resten zoeken in het register en dergelijke. Maar dan moet een programma wel eerst in de lijst met programma's staan, toch? Zemana staat niet meer in die lijst. Of vergis ik mij nu?
-
Deze keer was een herstart nodig (nog niet eerder meegemaakt). Er is nog een programma dat hardnekkige resten heeft achtergelaten en dat is de Zemana Anti-Logger. Ik was daar laatst uitgebreid mee bezig geweest (nadat het niet te verwijderen was met de CCleaner registeropruiming), maar nadat ik enige tijd daarna een systeemherstel deed was Zemana weer geheel ongeschonden terug. De resten hebben de naam 'Zemana', maar ook 'ZAM'. Het hoeft natuurlijk niet per se, maar als u een script kunt bedenken dat ook deze resten verwijdert, houd ik mij aanbevolen. Overigens zijn er waarschijnlijk nog veel meer resten in mijn computer, want ik probeer graag gratis software uit. zoek-results.log
-
Hel logbestand gaf mij de indruk dat nu ook het GWX Controlepaneel verwijderd is, maar het staat er nog en lijkt ook nog te werken. (Er staat ook: "Folders found", en niet "Folders deleted".) zoek-results.log
-
Dit laatste maakte ik zelfs mee nadat ik Firefox per ongeluk gesloten had en het daarna opnieuw startte.
-
Nu, na een klein half uurtje (schat ik) ben ik nog niet auto-uitgelogd.
-
Het ziet er naar uit dat de opruimactie nu wel heeft plaatsgevonden. zoek-results.log Even buiten het onderwerp: speelt de kwestie van GWX en het GWX Controlepaneel nog nu het Windows 10 actiejaar is verstreken? (Ik heb Windows 10 drie uren geprobeerd om er later nog eens toegang toe te kunnen krijgen).
-
Deze 'zoek.exe' is duidelijk bedrevener in het zoeken dan ikzelf. Wat mij wèl opviel: toen ik zelf aan het zoeken was heb ik bewust alles laten staan wat gerelateerd is aan 360 Total Security (waarvan de Avira-"engine" een onderdeel is). Heeft 'zoek.exe' deze Avira-"engine" ook ongemoeid gelaten? (Anders moet ik de anti-virus opnieuw installeren). Trouwens: GWX was ik ook tegengekomen (net als 'zoek.exe'). Hebben daar verwijderingen plaatsgevonden? Ik weet eigenlijk niet of het GWX Controlepaneel nog nodig is, Hier is het logbestand: zoek-results.log
-
Hallo kweezie wabbit, Om nog even uw eerder gestelde vraag te beantwoorden: G Data en Norton waren "bureaubladscanners" die hun nut niet bewezen en daarom had ik beide verwijderd. Bij de Chrome plugins vond ik niets van Avira, maar wel het een en ander in het register. Ook van G Data vond ik nog wat in het register, maar van Norton heb ik geen enkel spoor gevonden. Heeft u een idee waarom 'zoek.exe' het liet afweten? Overigens heb ik inmiddels weer 4 herstelpunten en het schijfruimtegebruik is ("slechts") 4,38 Gb.
-
Nadat 'zoek.exe' drie kwartier bezig was kreeg ik de indruk dat er iets vast hing. De eerste keer was 'zoek.exe' na 10 minuten klaar. Het programma was alleen te stoppen door de computer af te sluiten. Tweede poging: nu na een vol uur hetzelfde resultaat. Een bevroren venster. Computer weer herstart. Wat te doen?
-
Hallo kweezie wabbit, Dank voor uw begrip en aanpassing van het script! Bij de resultaten kwam ik het vervelende 'Yahoo! Powered' weer tegen en na een zoekactie van Everything heb ik een .xml-bestand met die naam nog kunnen verwijderen. Hier het logbestand: zoek-results.log
-
Hallo kweezie wabbit, Gisteren reeds dacht ik het volgende: "Als de volgende stap 'zoek.exe' mocht zijn ga ik hier niet zomaar op in". Drie keer eerder reeds heeft deze 'zoek.exe' van alles weggegooid (programma's/bestanden) wat ik niet wilde. De laatste keer een hele reeks video's die in een map stonden die 'zoek.exe' niet kon waarderen ("Documenten"). Als ik echt besmet ben met malware is het een ander verhaal, maar in alle drie gevallen was er wel een probleem of zelfs eerder een probleempje (de laatste keer bleef de AdwCleaner op de helft hangen), maar van malware was geen sprake. Ik heb ook nu geen enkele aanwijzing dat ik besmet ben met malware (ik ben hier altijd zéér waakzaam op). Dus vraag ik u: geeft mijn RSIT-log u aanwijzingen voor een malware infectie?
OVER ONS
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!
