Ga naar inhoud

Leono

Lid
  • Items

    937
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Alles dat geplaatst werd door Leono

  1. @Asus: Het verschijnsel dat er na installatie van een nieuw stuurprogramma voor de beeldschermadapter een "Veilige Modus"-beeld ontstaat (vóór de herstart) is dat voor u herkenbaar?
  2. Misschien is dat wat ik steeds verkeerd doe: ik krijg een Veilige Modus aanblik en neem dan maar mijn toevlucht tot een systeemherstel. Nog geen herstart geprobeerd. Als ik bij Acer mijn productmodel uitkies is er slechts de keuze tussen Windows 7 32- en 64-bits. Windows 10 zie ik niet. Dus: misschien nog eens de setup uitvoeren vanuit een schone opstart en na installatie van het stuurprogramma (ik kreeg wel de mededeling dat de installatie voltooid was) de computer herstarten? Ik ben wel niet helemaal zonder vrees voor complicaties, vooral vanwege die vreemde mededeling dat het systeemherstel mislukt was.
  3. Naast de vele meldingen die ik reeds ontving dat dit stuurprogramma verouderd is, speelt de mogelijkheid mee dat ik toch nog Windows 10 ga proberen. Ook bij een test of dat met mijn computer mogelijk was kreeg ik weer de mededeling dat dit stuurprogramma moest worden bijgewerkt. Dit was dan zelfs een noodzakelijke voorwaarde. Ik heb inmiddels een systeemherstel gedaan en dat mislukte: "Fout 0x80070005. Toegang geweigerd. Probeer het opnieuw". Maar vreemd genoeg is de oude situatie van hedenmorgen 11:51 uur toch gewoon hersteld. Het moet toch mogelijk zijn dit stuurprogramma bij te werken? Misschien moeten er bepaalde stappen gezet worden om vanuit het Veilige Modus-beeld terug te keren naar het normale beeld?
  4. Ook nu lijkt het weer mislukt te zijn: ik heb wederom een heel raar beeldscherm. Het lijkt op de veilige modus en de resolutie staat niet meer op 1600x900, maar op 800x600. Dit kan niet gewijzigd worden, althans niet naar de gewenste waarden en er is ook geen Aero, denk ik.
  5. Al twee keer heb ik zonder succes geprobeerd om het stuurprogramma voor mijn grafische kaart bij te werken: een keer via de webstek van AMD en een keer via Apparaatbeheer in het Configuratiescherm. Beide keren systeemherstel moeten toepassen. Daarom stel ik nu de vraag: hoe kan ik dit het beste doen? Het gaat om een Acer laptop (Aspire 7741 ZG) en om de grafische kaart (beeldschermadapter) ATI Mobility Radeon HD 5470.
  6. Precies wat ik zelf ook dacht.
  7. Dit is feitelijk precies dezelfde manier als de door mij beschrevene.
  8. De indruk die ik krijg is dat sfc /scannow niet gelukt is. Eerder had ik al willen opmerken dat je beter cmd kunt intypen in het zoekvak bij de Startknop en dan cmd uitvoeren als administrator. Anders werkt het namelijk niet. Daarna dan sfc /scannow intypen. Met spatie tussen sfc en /. Daarna uiteraard Enter.
  9. Dat doen zij niet. U moet zelf de eerste stap zetten, en dat kan tot juli 2016.
  10. Gewoon wachten tot u het moment gekomen acht om Windows 10 te installeren. Zelf wacht ik misschien wel tot april 2016, en misschien wil ik zelfs Windows 10 helemaal niet.
  11. Ja, het is "normaal" dat er elke dag een mislukte update bij komt bij iedereen die het lef heeft om nog even te wachten met het upgraden naar Windows 10. (U bent in ieder geval niet de enige die dit meemaakt). Het zal wel onderdeel zijn van de marketingstrategie.
  12. Het was geen probleem, doch een onschuldig vraagje. Ik had het gewoon even uitgeprobeerd. Overigens was ik reeds attent op wat u zegt.
  13. Werkt dit ook met een touchpad? Het lukt mij namelijk niet.
  14. En dan ook nog met tegels, denk ik. Ik heb nu al pijn in mijn keel. Het enige wat wij kunnen doen is wachten tot kort voor 29 juli 2016. Het indringende GWX-gebeuren belooft weinig goeds. De ondersteuning van Windows 10 zou gratis zijn voor de levensduur van het apparaat ("device"), wat dat ook precies moge betekenen. Als je je computer in de ijskast legt tot 2525 krijg je nog steeds ondersteuning voor Windows 10? Dank voor uw heldere uitleg.
  15. @Asus: "...Windows 7 ... die zou ik dan weer niet inruilen tegen Windows 10, subjectieve visie uiteraard...". Indien u deze subjectieve visie enigszins zou willen toelichten, zou ik u best wel dankbaar zijn. (Heel veel tevreden Windows 7 gebruikers zijn onzeker wat dit thema betreft).
  16. Ook hier zeg ik weer: het gaat er niet om hoe het bestand functioneert bij anderen, maar hoe het functioneert bij mij. Niet iedereen heeft dezelfde werking/instellingen/versie van Excel, neem ik aan. Ik heb het bestand uitsluitend geüpload om het probleem zichtbaar te maken. Het gaat dus niet om het bestand, maar om het programma met de naam 'Excel'. Bovendien: de waarde die er bij mij staat als maximum is 19,48999999999997, en niet 19,49. Is dat bij u ook zo, of liever gezegd (denk ik): was dat bij u ook zo? 'Opslaan als binaire werkmap' zal ik eens uitzoeken.
  17. Daar gaat het toch helemaal niet om? Het gaat er om dat de waarde die ik had opgeslagen (maximum 19,49) is gewijzigd in 19,48999999999997 en dat dit elke keer weer gebeurt als ik de waarde terug zet naar 19,49. En dat de grafiek daardoor geen maximumwaarde vertoont op de verticale as. Uw Excel staat misschien anders geconfigureerd dan die van mij.
  18. Dank voor de uitleg over 'precisie'. Ik ga er toch eens mee experimenteren met een kopie van een "echt" bestand. De echte bestanden zet ik dan tijdelijk op de USB-stick. Hier is een voorbeeldbestand. Kijk bij "Opties voor as" en bij "Notatie". Voorbeeld Grafiek.xlsx
  19. Het kan zijn dat dit iets is met Windows 8.1 (ik heb zelf Windows 7). Tip: probeer eens NPO 2 Live TV. Ik heb zelf vandaag de Flash Speler uitgezet omdat er weer een lek is (volgens de TROS Radar nieuwsbrief). Als ik nu wil kijken naar NPO 2 TV komt er een mededeling dat ik de Flash Speler moet installeren. Als jij normaal kunt kijken heb je dus de Flash Speler. Hoewel: als u in België woont werkt dit wellicht ook weer niet. (?)
  20. Configuratiescherm>Programma's en onderdelen.
  21. Natuurlijk kies ik bij "getalnotatie" altijd de notatie die in dat geval vereist is. Zojuist heb ik de uitleg van uw link gelezen maar er staat iets wat ik niet begrijp: "Voor de volledigheid hierbij nog een andere rigoureuze methode die nog wel eens genoemd wordt om dit te verhelpen. Dit kan door bij de menukeuze Bestand→Opties→Geavanceerd een vinkje te plaatsen bij ‘Precisie zoals weergegeven’ (er zijn Excel-versies waar deze keuze op een andere plek is te vinden). Hierdoor worden alle getallen afgerond zoals weergegeven op het werkblad. Let op: dit kan niet meer ongedaan gemaakt worden. Het advies is om hier zeer voorzichtig mee om te gaan, want aan de ene kant is hierdoor misschien het probleem met de binaire rekenfouten verdwenen, maar aan de andere kant ontstaan er weer rekenfouten omdat alle getallen in het werkblad hun nauwkeurigheid verliezen." Bij de laatste zin denk ik: "Hoe kan dat nu?". (Hun nauwkeurigheid verliezen). Abe Vleeming zei zelf dat hij het ook niet wist.
  22. De opmerking vond ik absurd omdat een rekenprogramma zoals Excel bestaat bij de gratie van het exacte. Dat wil zeggen: elke ingegeven waarde is okee, of zou okee moeten zijn. Trouwens, als ik 20 ingeef als maximum, staat er de dag erna 20,000000001, en dan staat er aan de bovenkant van de grafiek geen waarde in de verticale as. Dat is nu juist het probleem. Waarom wordt 20 steeds veranderd in 20,000000001?
  23. Dit vind ik een redelijk absurde opmerking, plongske. U weet toch niet wat de aard van het voorbeeld-bestand is? Dank voor de link. Ik zal dit onderwerp eens nader bestuderen.
  24. In vrijwel alle Excel-documenten waarin een grafiek staat wijzigen de ingevoerde gegevens zichzelf keer op keer, wat ik erg vervelend vind. Voorbeeld: als maximale waarde geef ik op 19,49. Dan open ik het document een dag later en dan staat er 19,48999999999997. Hierdoor ziet de grafiek er niet meer zo uit als hij zou moeten uitzien. Het gebeurt ook heel vaak bij de zogenaamde "Primaire eenheid" (het interval tussen de data). Wie of wat veroorzaakt dit irritante verschijnsel? En, hoe kom ik ervan af?
  25. Hallo kweezie wabbit, Eigenlijk uit vrees voor het onbekende heb ik nog geen Ubuntu live stick aangemaakt. Maar het is zeker nog de bedoeling dat ik mij hier aan ga wagen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.