Ga naar inhoud

Leono

Lid
  • Items

    937
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Alles dat geplaatst werd door Leono

  1. Echte liefde laat alle geldzorgen verdwijnen als sneeuw voor de zon. Ik had ‚safeonweb‘ al even opgezocht. Mijn vraag kwam juist voort uit de extensie .be. Het blijkt zelfs van de Belgische overheid te zijn. De Nederlanders hebben weer het nakijken.
  2. Als u deze dames liefdevol tegemoet zou treden, Eddy X, zou dit uw leven zeer verrijken. Daar ben ik van overtuigd.
  3. Is safeonweb alleen voor België? Meestal ontvang ik iets van15 à 20 spam berichten per dag. Het enige wat ik altijd doe is verwijderen. Sinds kort (een week of 10 dagen), en dat is denkelijk voor het eerst in mijn computerleven, komt er helemaal geen spam meer. Alleen nog incidenteel een berichtje. Ik mis het wel. Het leven is leeg zonder spam.
  4. De laatste had ik dus verborgen, maar kwam toch. Plus nog een andere verborgene en een onaangekondigde.
  5. Jazeker staat die op uit. Na elk maandelijks update moment blokkeer ik alle updates tot de vrijdag na de volgende update. Dit om te verhinderen dat ik ongewenste driver updates krijg, alsmede ongewenste HP software. Voordat de nieuwe updates geïnstalleerd worden begin ik dan altijd met verbergen (zonder resultaat). De driver updates en HP software zijn dan wel al verborgen (dat werkt dus), want mijn software updater waarschuwt mij daarvoor altijd op tijd.
  6. Elke maand hetzelfde lied (dezelfde ellende): Er worden 3 (drie) Windows updates aangeboden. Ik zet er 2 op „verborgen“ („Preview“ en „Schadelijke software“). En tenslotte worden er 4 (vier) geïnstalleerd (1 staat dan tussen de geïnstalleerde programma’s). Alleen die laatste kan vervolgens verwijderd worden. Is dit nu een kwestie van „Onderwerp je maar weer aan Microsoft" of is hier toch iets tegen te doen? Ik wil alleen de cumulatieve beveiligingsupdates en verder helemaal niets.
  7. Je kunt in elke grafiek instellen hoe ver hij moet gaan. Cel 1 tot en met 100, cel 25 tot en met 155, wat je maar wil.
  8. Welke formule? Natuurlijk is een grafiek wel mogelijk.
  9. Je kunt een grafiek maken met kolommen of met een golvende lijn.
  10. Dat is het hem juist. Wat mij betreft vertelt het tegeltje onzin. Niet alleen rationeel, maar zeker ook gevoelsmatig. Dan liever de tekst: "Van het concert des levens krijgt niemand een program". Dat is pas een tegeltje met diepgang en allure!
  11. Ervaring is evengoed de optelsom van alle fantastische/geweldige/leuke gebeurtenissen die in iemands/ieder leven hebben plaatsgevonden. Veel meer dan evengoed zelfs. Anders zaten wij nu allemaal in de put. En de meeste mensen die wel degelijk in de put zitten, geraken daar ook weer uit.
  12. Het is dat het op een tegel staat, anders zou ik zeer grote vraagtekens plaatsen bij deze wijsheid. Bestaat ons leven dan uitsluitend uit vergissingen? Wij mogen toch hopen van niet!
  13. „Mattelaer was de tweede van de tien kinderen van apotheker Pierre Mattelaer (1880-1941) en Philomene Briers (1883-1957)“. Dat heb ik opgezocht en het staat in Wikipedia. Denkelijk hoor ik dus bij de 7 die iets doen. En dat vervult mij met trots! Nu zullen er 20 mensen over mij discussiëren en dat er 80 de schouders zullen ophalen zal mij worst wezen.
  14. Spanning is wie je denkt dat je zou moeten zijn Ontspanning is wie je werkelijk bent (Chinees spreekwoord)
  15. Dit zal inderdaad een harde dobber worden voor het PCH. We zullen er met liefde en nostalgie aan terugdenken, terwijl we gewoon weer naar de radio luisteren.
  16. Hoezo opruimdrift, Eddy X? Nooit en te nimmer heb ik bij mijzelf opruimdrift waargenomen. Waar ik het over had was de teleurstellende werking van de schijfopruimer. Die gebruik ik eigenlijk alleen na een Windows update, dus één keer per maand. Omdat die de verouderde updateresten zou verwijderen. Inmiddels ben ik dus van een koude kermis teruggekeerd. Ik gebruik hem denkelijk nu helemaal niet meer. Misschien alleen nog eens als ik een Windows.Old probeer weg te krijgen. Hoewel, die gaat op een gegeven moment vanzelf weg, heb ik ooit gehoord. Hàd ik maar opruimdrift, en dan bedoel ik hier in de eigen woning! Ik stapte in tijdens Windows 7 en dat vind ik de beste tot nu toe. Ik ben dus niet bezwaard door al teveel geschiedenis. Wat mij betreft mag het internet worden afgeschaft.
  17. Voordat ik een programma verwijder typ ik eerst de naam van het programma in Everything. Dan zie ik welke onderdelen allemaal in mijn computer zitten. Dan open ik de Geek Uninstaller. Die gebruikt het normale verwijderprogramma van de software en zoekt daarna naar achtergebleven resten. Vergelijkbaar met Revo Uninstaller. Daarna keer ik terug naar Everything en heel vaak zie ik daar toch nog iets staan. Dat verwijder ik dan alsnog ("handmatig") en als het nodig is schakel ik Unlocker in. Tenslotte doe ik een registeropruiming met de CCleaner. Die vindt dan vaak nog wat registersleutels. Het zal niet echt een 100% aanpak zijn, maar voor mijn gevoel is het voldoende. De enkele keer dat ik in het register duik zie ik nog wel eens iets wat al lang weg had moeten zijn.
  18. En de buren dan?
  19. Hallo nokiaprox, De map Software Distribution had ik al geledigd op basis van de link van collega abbs. Als er een lijst komt van „te verwijderen bestanden“ verwacht ik dat er iets verwijderd gaat worden. Maar er wordt helemaal niets verwijderd, ook de „overige zaken“ niet. Overigens heb ik nu helemaal geen probleem meer en zal ook in Windows 11 geen probleem hebben. Zoals je in mijn openingspost kunt zien ergerde ik mij vooral aan de ophemeling van de Windows schijfopruimer versus de CCleaner die voortdurend in een kwaad daglicht wordt gesteld. Wat ik regelmatig doe is programma’s uitproberen, meestal weggeefprogramma’s. In mijn computerleven is "gratis" het sleutelwoord. The best things in life are free! Als een programma niet bevalt of voldoet, verdwijnt het uit mijn leven. („Weg ermee!“). Dit lot is nu ook de Windows schijfopruimer ten deel gevallen.
  20. Ook dit maakt geen enkel verschil bij mij. Ik ben nu helemaal klaar met de Windows schijfopruimer.
  21. Back-ups, daar doen wij niet aan.
  22. Die had ik al gelezen en ik had ook al opnieuw opstarten geprobeerd. Maar de veelgeprezen schijfopruimer schoont gewoon niets op en ik zal de snelkoppeling dan ook verwijderen uit mijn startmenu. In oktober zal ik sowieso naar Windows 11 moeten.
  23. Dat het voor u geen probleem hoeft te zijn was meer dan duidelijk. Mij gaat het niet om de ingenomen ruimte, maar om de werking van de veelgeprezen schijfopruimer.
  24. Nog liever zou ik dood gaan, dan hiermee te moeten leven!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.