Ga naar inhoud

[OPGELOST] Nieuw scherm-computer valt uit

seniorke

Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuw flatscreen scherm en heb het volgende probleem.

Als ik het scherm aansluit en ik zet de computer aan komt eerst het bios scherm te voorschijn met een mededeling. Mijn engels is niet echt goed maar wat ik er een beetje uit begrijp valt er te lezen dat de computerkast open is en of er iets scheelt met de temperaturen. Ik sluit dan het bios en de computer start normaal op. Na een paar minuten schakelt de computer zichzelf uit.Als ik mijn oud CRT scherm aansluit start de computer normaal op zonder eerst het bios scherm te openen enblijft de computer aan zonder uit te vallen.De ene zegt mij dat er iets scheelt met de adapter voor het scherm, de andere zegt dat mijn videokaart niet geschikt is voor het scherm. Videokaart is nvedia Gforce2 MX400 64MO TV Out

Link naar reactie
Delen op andere sites

:-) Eigenlijk niet gekocht maar gekregen als cadeau

Er zat wel geen adapter bij in de doos en ik heb dan een adaptar gaan kopen, maar nu is mij iets opgevallen

Achteraan op het scherm op het klevertje staat 12 V - 4A

Op de adapter staat 12 V- 4DA , zou dit er iets met te maken hebben. Weet niet goed het verschil tussen A en DA.

Dit is het scherm

http://www.superwarehouse.com/Princeton_Graphics_LCD1911_19_LCD_Monitor/LCD1911/ps/1481865

Link naar reactie
Delen op andere sites

Das de stroomadapter. Daarvan heeft de pc normaal gezien geen last. Als die niet goed is, gaat dit wel invloed hebben op de levensduur van de monitor maar niet op de pc.

Zou je het volgende willen doen zodat we toch een idee krijgen da foutmeldingen.

Opstarten met het crt scherm en het automatisch herstarten na een crash uitschakelen.

PC afzetten en ander scherm aansluiten.

Opstarten met het tft scherm en als de melding komt, druk je op de pauze toets.

Hiermee pauzeer je het opstarten en kan je de foutmelding opschrijven.

Druk enter om het opstarten te hervatten.

Als de pc nu uitvalt, krijg je normaal een blauw scherm met een foutmelding.

Noteer de volledige tekst en de codes van de foutmelding.

Druk op enter om te herstarten.

Zet de beide foutmeldingen in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is opgelost. Het crt scherm was rectstreeks verbonden aan de voeding van computer en de verkoper had mij een adapter verkocht die ook aan de voeding van de computer kon aangesloten worden. Ik heb de adapter mogen omruilen, die rechtstreeks voeding geeft aan de monitor vanuit het stopcontact en hiermee is het probleem opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.