Ga naar inhoud

Bsod


superkenny

Aanbevolen berichten

Bij nieuwere moederborden zit er een functie in het BIOS waarmee je kan flashen.

Bij MSI heet dat geloof ik M-Flash, ik weet niet of jou moederbord dat ondersteund.

Het enigste probleem met die tooltjes is dat je niet kan downgraden, omdat zij er van uitgaan dat het nieuwste bios het beste is.

Overigens is het flashen van een bios niet zonder gevaar. Als het flashen mislukt, bijvoorbeeld de pc valt uit dan kan het zijn dat je pc niet eens meer opstart.

Dan is het moederbord dus voor de vuilbak.

Het is niet echt simpel om uit te leggen:

Je download dus het bios van de site van de moederbordfabrikant. Meestal word er een tool meegeleverd waarmee je kunt flashen.

Dit kan je best een nalezen, als je er wél een programma meegeleverd word door je fabrikant moet je gewoon de data op een USB-stick of Diskette zetten.

Dan start je je pc (met de usb/floppy al in de pc) en start je vanaf dat medium.

Dit doe je door de bootvolgorde (Boot Sequence) te veranden naar de usbstick of floppy drive.

Dan gaat het gewoon vanzelf en moet je de tool volgen.

Als het niet word meegeleverd dan moet je eerst weten welk bios "merk" je hebt.

Bij MSI is dat meestal AMI, en dan heb je een AMI Flasher nodig.

Die kan je hier vinden, je download dat programma en zet het op een usbstick.

Je download de biosfile van de moederbordfabrikant en zet het ook op usb (of floppy).

En je start terug vanaf usb of floppy en je volgt gewoon wat het tooltje zegt dat je moet doen ;-)

Ik denk trouwens niet dat dit je probleem gaat verhelpen...

Heb je een ander besturingsyssteem om te testen?

Je hebt waarschijnlijk de RC van WINdows 7 en nog niet de RTM?

Het os is nog niet af dus foutjes zitten er af en toe wel in.

En in het begin stadium zat er een probleem in Windows 7 met mp3 spelers/usbsticks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Neen heb nu de RTM versie van windows 7 (werkt goed trouwens :P). Op de site van msi staat er dit: MSI Europe ? Computer, Laptop, Notebook, Desktop, Mainboard, Graphics and more

Heb toen versie 3.2 geïnstalleerd, weet niet juist meer hoe ik dit geflikt heb, maar allé.

Is het dan niet gewoon simpel om versie 3.1 te downloaden en dan die instructies te volgen?

En ik geraak trouwens niet echt uit de site die je me gegeven hebt..

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.