Ga naar inhoud

systeempartitie vol


Gast cypres

Aanbevolen berichten

Mijn systeempartitie is indertijd voor Vista wat krap ingesteld (40 GB) en op dit moment barst hij uit zijn voegen. Ik heb alles geprobeerd (defragmentatie, allerlei programma's gedeïnstalleerd etc.) maar ik krijg de omvang maar niet voldoende terug.

Feitelijk wordt alle ruimte ingenomen door Windows en Program files.

Weet iemand of ik van Windows iets weg kan gooien, een of andere cache legen o.i.d.?

Ik het bijvoorbeeld mogelijk sommige programma's buiten de systeempartitie te draaien.

Kortom, wie helpt deze digibeet.

Alvast dank,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je dit al doen:

Schijfopruiming en schijfdefragmentatie

Buiten dat kan je de meeste programma die je installeert op een andere schijf installeren. Dat scheelt al een brok. Ik zet zoiets nooit in c:\programma files

Indien je P2P zoals Bittorent of zoiets gebruik en in systeempartitie had geinstalleerd laten die veel rommel achter en dan behoorlijk veel zijn zelfs GB en meer groot zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je dit al doen:

Schijfopruiming en schijfdefragmentatie

Buiten dat kan je de meeste programma die je installeert op een andere schijf installeren. Dat scheelt al een brok. Ik zet zoiets nooit in c:\programma files

Indien je P2P zoals Bittorent of zoiets gebruik en in systeempartitie had geinstalleerd laten die veel rommel achter en dan behoorlijk veel zijn zelfs GB en meer groot zijn.

Dank je voor je reactie.

Het probleem is dat ik, als ik programma's installeer, die automatisch onder Program Files worden gezet; ik zie nooit een mogelijkheid daar een andere locatie voor aan te geven. Weet je hoe ik programma's kan verplaatsen naar een D-locatie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ook wel kan helpen is de herstelpunten verwijderen, want bij Vista kan dat flink ophopen in GB! Natuurlijk na het verwijderen van alle herstelpunten dadelijk eentje aanmaken hé.

Je kan ook in eigenschappen van c: de schijf comprimeren om schrijfruimte te besparen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de meeste programma die je installeert staat dit:

C:\programma files\naam van programma

Verandert dit in

D:\naam van programma.

Zie bijlage.

Sommige programma zoals Office moet je op bijvoorbeeld onderstaande klikken:

Aanpassen

Expert mode

Change

Browser

Wat Eggers voorstelt is héél onverstandig.

Je kan beter de grootte van de herstelpunten verkleinen zodat je minimaal een paar herstelpunten hebt.

Ook schijf comprineren is héél onverstandig. Zoiets doe je pas als het echt niet anders kan.

Wat je wel kan doen is de swap naar een andere partitie verplaatsen indien je die mogelijkheid hebt.

post-6829-1417703868,4643_thumb.jpg

post-6829-1417703868,4976_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de meeste programma die je installeert staat dit:

C:\programma files\naam van programma

Verandert dit in

D:\naam van programma.

Zie bijlage.

Sommige programma zoals Office moet je op bijvoorbeeld onderstaande klikken:

Aanpassen

Expert mode

Change

Browser

Wat Eggers voorstelt is héél onverstandig.

Je kan beter de grootte van de herstelpunten verkleinen zodat je minimaal een paar herstelpunten hebt.

Ook schijf comprineren is héél onverstandig. Zoiets doe je pas als het echt niet anders kan.

Wat je wel kan doen is de swap naar een andere partitie verplaatsen indien je die mogelijkheid hebt.

Veel dank voor de adviezen.

Wat is de swap? En hoe verplaats je dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt interne geheugen.

Maar soms geraakt interne geheugen vol.

Dus gebruikt Windows de geheugen van de harddisk en dat noemen we swap.

Swap heeft een nadeel dat je een deel van de ruimte van de harddisk gebruikt en dus niet bruikbaar voor andere doeleinde.

Ik zal vanavond voor u klaar zetten met afbeelding want ik heb een XP maar mijn laptop heeft Vista.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.