Ga naar inhoud

Nieuwe PC Hardware (Core onderdelen)


SandeR2

Aanbevolen berichten

Dag PC Helpforum gebruikers,

Ik ben op zoek naar hulp / informatie met het samenstellen van een "nieuwe" pc waarop ik de hedendaagse games met gemak kan spelen. (hoeft niet persé full specs te kunnen draaien, maar moet wel weer een jaar of 2 á 3 mee kunnen gaan.) Het is namelijk knap ***lig als ik onderdelen zou kopen die niet met elkaar overweg kunnen zoals een fout moederbord voor de processor etc.

Dit zijn mijn huidige PC Specs:

[TABLE]Product | Prijs | Subtotaal

AMD Athlon 64 X2 5000+ | € 49,90 | € 49,90

Asus EAH3850/G/HTDI/256M | € 69,- | € 69,

Hitachi Deskstar E7K1000, 1TB | € 135,- | € 135,

Team TEDD2048M800HC5DC 2GB (2x 1GB) DDR2 | € 29,12 | € 29,12

Logitech G15 Gaming Keyboard | € 62,95 | € 62,95

Logitech G5 Laser Mouse | € 32,95 | € 32,95

Maxtor DiamondMax 23 STM3320418AS, 320GB | € 38,83 | € 38,83

MSI K9A2GM-FIH | € 61,77 | € 61,77

Samsung Syncmaster T220 | € 164,- | € 164,-

Totaal | | € 647,60[/TABLE]_

Waar het mij bij de nieuwe pc vooral om gaat zijn:

  • Een nieuwe en snellere Processor.
  • 4 GB RAM geheugen.
  • Een Videokaart die gemakkelijk hedendaagse games draait zoals CoD:MW2, America's Army 3, Crysis, Mirrors Edge, FarCry 2, UT3. Zoals je ziet vooral FPS games.

Zoals je kunt ziet is een nieuwe monitor, keyboard, muis en harddisk's niet nodig en wil ik dus ook liever niet in de prijs meenemen.

Ik heb nog niet echt een definitief budget neergelegd maar ik heb eerdere upgrades altijd netjes rond de €600 gehouden. Indien mogelijk wil ik dit dus weer doen maar wel denkende aan 2 á 3 mee kunnen gaan met de nieuwste games etc. Ik zou ook eerlijk gezegd niet weten wat een beetje een gangbare prijs is voor een hardware upgrade van de "core" onderdelen van een pc.

Nu heb ik het volgende samengesteld:

[TABLE]Product | Prijs | Subtotaal

AMD Phenom II X4 945 | € 148,50 | € 148,50

Antec Three Hundred Zwart | € 49,44 | € 49,44

Club3D HD4890 Superclocked Edition | € 181,46 | € 181,46

Corsair HX750W | € 117,85 | € 117,85

Team TEDD2048M800HC5DC 2GB (2x 1GB) DDR2 | € 29,12 | € 29,12

Bijkomende kosten meerekenen Totaal | | € 526,37[/TABLE]_

Dit is op Tweakers.net samengesteld met wat hulp van modders.

Nu is mijn vraag of deze nieuwe hardware onderdelen een goed uitgangspunt zijn mbt. Performance, Prijs en Kwaliteit.

Ik hoop dat ik voldoende informatie heb gegevens over mijn wensen en huidige specs, maar twijfel niet om mij iets te vragen en ik zal zsm. proberen te komen met een antwoord.

Met vriendelijke groet,:ciao:

Sander van de Vondervoort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ja kijk dat zijn van die details die ik liever even check ;) bedankt.

Zou je mij misschien een 600W modulaire voeding kunnen "aanwijzen" kan er namelijk geen vinden en ik moet zeggen dat modulair toch best handig is om geen overbodige kabels te hebben. Zitten de kabel trouwens wel bij de voeding er bij of moeten die er dan los bijgekocht worden?

Edit: deze voeding zou voldoende kunnen zijn? (helaas niet modulair)

Hele handige pagina gevonden op Corsair.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze Cooler Master Real Power M620 is modulair en is van zeer goede kwaliteit!

OCZ ModxSteam Pro is een wat goedkopere keuze, en is helemaal modulair (de CM ook niet, maar hier hangen meer kabels aan) en ik hoor van sommige mensen dat deze vrij lawaaierig kunnen zijn.

Wil je écht een goede voeding, dan moet je deze Corsair HX650w nemen.

Corsair is echt een heel goed merk van voedingen, maar kosten heel veel.

Je kan evengoed de OCZ of Cooler Master nemen, dit zijn ook zeer goede voedingen!

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.