Ga naar inhoud

cd station (F)


Rud06

Aanbevolen berichten

als ik een bestand of foto's enz. wil kopiëren (branden) op een cd.verschijnt:er bevindt zich geen schijf in het station.plaats een beschrijfbare cd in station F:\. tenzij ik een lege (nieuwe) cd in heb zitten. ik heb meerdere cd's geprobeerd maar het probleem blijft voorkomen. en ik heb zelf cd's waar ik al eerder één foto op heeft gebrand toch lukt niet. de brander is niet stuk want het lukt me wel om foto's vanaf cd's naar de hardeschijf terug te plaatsen. ik heb Windows XP op de pc. wie kan me hiermee helpen? alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welk brandprogramma gebruik je?

Als je een cd niet in 1 keer vol schrijft en je wil er later nog gegevens bij opzetten moet je dat je een "multisessie" cd wil maken.

Als je dit niet doet, wordt de cd na het beschrijven afgesloten (gefinaliseerd) en kan je er nadien niks meer bijzetten.

Let wel op want sommige cd lezers kunnen een niet afgesloten cd niet lezen en geven dan een foutmelding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het gaat om foto's dus ik kopieër ze gewoon naar (F) schijf. niet via een brandprogramma. en ik heb ook geprobeerd met een nieuwe cd''s dus waar nog niks op zatten. en wil je me uitleggen hoe ik een multisessie cd kan maken?

Welk brandprogramma gebruik je?

Als je een cd niet in 1 keer vol schrijft en je wil er later nog gegevens bij opzetten moet je dat je een "multisessie" cd wil maken.

Als je dit niet doet, wordt de cd na het beschrijven afgesloten (gefinaliseerd) en kan je er nadien niks meer bijzetten.

Let wel op want sommige cd lezers kunnen een niet afgesloten cd niet lezen en geven dan een foutmelding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gebruikt dus gewoon de brandfunctie van XP zelf en daarmee kan je geen multisessie cd's maken.

Hiervoor heb je een speciaal brandprogramma nodig. Hier zijn enkele gratis mogelijkheden.

CDBurnerXP Freeware download and review - CD/DVD burning software from SnapFiles

Ashampoo Burning Studio Free Freeware download and review - CD/DVD/Blu-Ray burning suite from SnapFiles Deze moet je wel registreren binnen 10 dagen.

DeepBurner Freeware download and review - CD and DVD burner from SnapFiles

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.