Ga naar inhoud

laptop zonder harde schijf


walterwill

Aanbevolen berichten

ik ben van plan om een laptop te kopen waarin de harde schijf ontbreekt. Dit is geen onoverkomelijk probleem natuurlijk, maar ik had graag geweten waar ik op moet letten voor ik mijn geld uitgeef. Het enige wat mij te binnen schiet is de bios. Daarin kan ik een en ander uitvinden, het ram- en video geheugen bvb. Zijn er nog andere zaken die ik eruit kan halen die normaal gezien in de machine zitten? Bestaat er een programma dat die controle automatisch kan verrichten?

Het betreft een Compaq Evo N600 c uit 2001.

Bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als aarondk1 of Yannick online is zullen die u verder helpen.

Maar naar bios gaan zonder harde schijf zal niet lukken tenzij er een diskette bij zit.

Doch een diskette is een harde schijf.

Daarbij moet je hier ook nog rekening mee houden dat je een oude schijf moet kopen wat niet zo evident is en vooral duur tenzij tweede hands.

Meer gegevens vindt je hier:

Compaq Evo Notebook N600c - World Wide QuickSpecs

Laptop van 8 jaar is wel heel oud alhoewel mijn zoon ook een oude laptop heeft gekocht en hij heeft heel veel geluk gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor de reactie, hoewel ik die niet snap: ik kan wel in de bios zonder harde schijf, misschien is mijn laptop iets speciaals? Ik heb inmiddels een programma gevonden dat virtueel windows op een laptop zonder schijf zet. Ik heb dat op een stick gezet en ben benieuwd of dat gaat werken.

Het programma heet: mojopack en is gratis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.