Ga naar inhoud

[OPGELOST] tikkend geluid


jeanke

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een nieuwe hp laptop van mijn baas gekregen. Hij maakt een tikkend geluid (als hij iets zoekt op de harde schijf vermoed ik), niet dat het erg luid is, maar als je er op let stoort het mij toch.

Mijn oude laptop heeft dat niet, en andere collega's die ook een nieuwe laptop gekregen hebben, hebben dit probleempje niet.

Kan ik hier zelf iets aan verhelpen?

Dank en groeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen belangrijke data op die hardeschijf zetten.

Tikkend geluid is een heel slecht teken, dat je hardeschijf elk moment de geest kan geven.

Het word ook wel eens de "Click of Death" genoemd dat zegt genoeg.

Hier een filmpje:

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=XwYSdD4fyRU&feature=related]YouTube - HDD Clicking Not Normally (click of death) (HD)[/ame]

Klinkt het ongeveer zo? Misschien wat minder frequent maar ongeveer zo zou het klinken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Chkdsk handmatig uitvoeren via Deze computer of Windows Verkenner

  1. Dubbelklik op Deze computer en klik met de rechtermuisknop op de vaste schijf die u wilt controleren.
  2. Klik op Eigenschappen en klik op Extra.
  3. Klik onder Foutcontrole op Nu controleren. Er wordt een dialoogvenster weergegeven met Opties voor schijfcontrole,
  4. Gebruik een van de volgende procedures:
    • Als u Chkdsk in de alleen-lezen modus wilt uitvoeren, klikt u op Start.
    • Als u fouten wilt herstellen zonder het volume op beschadigde sectoren te controleren, schakelt u het selectievakje Fouten in het bestandssysteem automatisch controleren in en klikt u op Start.
    • Als u fouten wilt herstellen, beschadigde sectoren wilt zoeken of leesbare informatie wilt herstellen, schakelt u het selectievakje Beschadigde sectoren zoeken en repareren in en klikt u op Start.

Opmerking Als een of meer bestanden op de schijf geopend zijn, wordt het volgende bericht weergegeven: De schijfcontrole kan niet worden uitgevoerd omdat het schijfcontroleprogramma exclusieve toegang tot enkele Windows-bestanden nodig heeft. U kunt alleen toegang tot deze bestanden krijgen als u Windows opnieuw start. Wilt u de schijf controleren bij de volgende keer dat de computer wordt opgestart?

Klik op Ja om de schijfcontrole te plannen en start de computer opnieuw op om de schijfcontrole te starten.

In de volgende tabel worden de afsluitcodes vermeld die Chkdsk na de controle meldt:

Deze tabel samenvouwenDeze tabel uitklappen

AfsluitcodeBeschrijving

0 Er zijn geen fouten gevonden.

1 Er zijn fouten gevonden en opgelost.

2 Schijfopruiming, zoals garbagecollection, is uitgevoerd, of is niet uitgevoerd omdat u /f niet hebt opgegeven.

3 De schijf kan niet worden gecontroleerd, fouten kunnen niet worden hersteld of fouten zijn niet hersteld omdat /f niet is opgegeven.

Tijdens het gebeuren mag in geen geval geannuleerd worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.