Ga naar inhoud

error melding bij opstarten programma


Frans Sanders

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik weet het even niet meer.

Ik heb een PC met Windows XP Home SP3, up to date, zonder virus of malware. Ik gebruik de PC voor email en vooral om foto's te bewerken.

Ik heb Nikon fotoapparatuur, werk voornamelijk in RAW en gebruik voor het bewerken Nikon Capture NX2. Werkt allemaal perfect. Omdat de hoeveelheid foto's die ik maak nogal groot is zet ik altijd de foto's in de te bewerken map op mijn harde schijf (niet de Windows schijf) en schrijf de foto's nogmaals weg naar een backup bestand op een externe harde schijf. Aangezien elke foto al gauw zo'n 10 tot 15 MB is kan dit geruime tijd in beslag nemen.

Nikon heeft een hulpprogramma wat in één bewerking de foto's van de kaart inleest en wegschrijft naar zowel de harde schijf alswel de backup schijf.

Dit werkt perfect, op elke PC waar ik het tot nu toe heb gezien, behalve dan bij mij.

Als ik het programma start krijg ik vrijwel meteen de volgende error melding;

"Microsoft Visual C++ Runtime Library"

"Runtime Error!'

"Programma: C:\Program Files\Nikon\Nikon Transfer\NktTransfer.exe"

"abnormal program termination"

In de database van Microsoft heb ik een verwijzing gevonden naar een vrijwel indentieke foutmelding en het betreft hier dan een fout met .NET Framework 1.1 en .NET Framework 2.0. Nu blijkt Nikon Transfer inderdaad dit te gebruiken en is bij installatie dit ook op mij PC geplaatst.

Ik heb alle mogelijke combinaties van Nikon Transfer en de NET Framework programma's verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd, cleaningtools gebruikt waar aanbevolen door Nikon en Microsoft, maar de foutmelding blijft komen.

Het upgraden (verwijderen en opnieuw installeren) van de visual c++ runtimes leverde wel een verrassing op. Ik heb eerst de 2005 versie verwijderd en daarna deze opnieuw geinstalleerd. Toen dat niet bleek te helpen heb ik opnieuw de 2005 versie verwijderd en de 2008 versie geinstalleerd. Dat bleek geen enkel verschil te maken. Toen heb ik de 2008 versie weer verwijderd en zonder er een nieuwe versie te hebben geinstalleerd per ongeluk Nikon Transfer opgestart. En zie, ik kreeg dezelfde foutmelding als altijd. Het begint er dus op te lijken dat mijn pc om de een of andere reden niet ziet dat er een visual c ++ is geinstalleerd. (In de lijst met geinstalleerde software staat de visual c++ runtimes wel vermeld) Alles opnieuw geprobeerd te installeren met uitschakeling van virusdetectie en firewal hielp ook niet. Toen heb ik alles weer verwijderd en nogmaals vanuit een schone situatie alles opnieuw geinstalleerd.

Nikon heeft het probleem bestudeerd maar kan geen oplossing bedenken. Leverancier PC ziet ook geen mogelijkheden meer en Microsoft is niet bereikbaar zonder een dikke buidel met geld.

Is er iemand onder jullie die een advies of tip voor mij heeft om dit probleem op te lossen? Bij voorbaat hartelijke dank.

Frans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebt je de laatste versie Nikon Transfer?

Nikon Transfer 1.4.0

Misschien hebt je de oudere versie.

In dat geval moet je ofwel de nieuwe downloaden ofwel downgraden naar 98.

Downgraden doet je door op NktTransfer.exe met de rechtermuisknop op eigenschappen en tab compatibelmodus naar windows 98 zetten.

Alles wijst erop dat om een bits fout gaat ofwel niet compatibel met sp3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Downgraden had ik al uitgeprobeerd zonder resultaat en ik heb de allernieuwste versie van Nikon Transfer versie 1.5. Maar ook versie 1.4 van Nikon Transfer werkt niet evenmin als de US versies.

Ik heb Nikon Transfer 1.5 op de pc's van mijn zonen gezet en die werken zonder een probleem. Mijn zonen hebben net als ik Windows XP Home SP3 op hun pc staan.

Frans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb services.msc bekeken maar kan geen enkele verwijzing naar Nikon terugvinden. Omdat ik zoals ik in mijn eerste melding schreef dat het kennelijk niet uitmaakt of de Visual C ++ Runtime module wel of niet is geinstalleerd heb ik daar nog wat verder mee gestoeid zonder dat ik daar wijzer van ben geworden.

Wel heb ik vanochtend SView5 gedownload en geinstalleerd. Dit programma maakt ook gebruik van de Visual C ++ runtime module. Dit programma werkt zonder een enkel probleem. Dus mijn eerdere vermoeden dat Nikon Transfer op mijn PC niet de Visual C ++ Runtime module kan vinden wordt hierdoor wel bevestigd. Maar hoe dit dan op te lossen is mij vooralsnog niet duidelijk.

Een ander vreemd iets is dat ik als ik het systeem wilt terugzetten naar een eerdere situatie ik dat alleen kan doen vanuit de veilige modus. Doe ik het vanuit de normale Windows omgeving dan krijg ik altijd als antwoord dat het systeem niet is teruggezet omdat er geen verandering heeft plaatsgevonden. Ik heb dit verder uitgetest door bewust een programma te installeren en dit dan te willen terugdraaien met systeem herstel, wat dus in de normale mode niet lukte.

Wat me ook opviel is dat als ik de veilige mode opstart (dus altijd via MSCONFIG.EXE en dan de bootini) ik dan steevast de vraag krijg hoe ik wil inloggen in de veilige modus, als Frans Sanders of als administrator. En dat laatste heb ik nooit ingesteld want ik ben de enige die op de pc werkt. Overigens heb ik een keer in de veilge modus ingelogd als administrator maar dan blijk ik ineens geen rechten te hebben om iets te doen. Rarararara, ik snap er steeds minder van. Ik heb 35 jaar professioneel in de IT gewerkt, heb zelf mee de eerste systemen ontworpen en gebouwd vanaf de Intel 8080 tot de 8086 en later alleen nog maar complete systemen gekocht.

Dit systeem heb ik nu 2 jaar en werkte tot voor kort prima. En eigenlijk als ik de huidige fout niet meereken werkt het nog steeds prima. Dus ik vraag me af wat ik er mee moet gaan doen. Voor deze ene fout Windows opnieuw installeren of doorzoeken naar een oplossing?

Frans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je in veilig modus in welk vorm ook dan wordt dan bij de eerste keer een extra gebruiker toe gevoegd: administrator. Dat is al in XP zo.

Je moet niet denken in termen van Visual C ++ Runtime want dat is alleen termen voor ingenieur. Je moet logisch denken. Ik gebruik nooit termen van hoe werkt een programma. Dat is ook niet nodig.

Wat je wel Visual C ++ Runtime moet weten dat conflicten te maken heeft met niet de juiste bits gebruiken die nodig is voor dat programma. Dus programma gemaakt voor 16 bits moet je verwijzen naar Windows 98 als voorbeeld.

De periode intel 8080 die ik ook ken is enkel nog goed voor museum.

Vergelijk dat helemaal niet met de huidige systemen die veel uitgebreider is.

Daarbij was er amper computer terwijl tegenwoordig duizenden soorten computers zijn en daarbij miljoenen soorten programma zijn.

Uw systeem is normaal gezien ook geschikt voor dat programma:

Nikon Imaging | Global Site | Capture NX 2 Proef Versie - Download

Zo te zien werkt het programma ook draadloos doch mijn Engels is niet goed.

Je kan hier lezen of je upgrade moet doen:

Nikon | Imaging Products | CaptureNX2 | Companion Software

Als je die programma combineert met printer dient de printer ingesteld zijn op RAW als ik door de Engels leest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Stegisoft,

Dat ik de 8080 periode niet meer kan vergelijken met de huidige technische hoogstandjes was mij wel duidelijk. Ik heb alleen willen aangeven dat de toegepaste technieken en mogelijkheden dermate omvangrijk zijn geworden dat er zonder diepgaande kennis het bijna niet meer mogelijk is om fouten op te sporen. Dus wil ik mijn probleem goed aanpakken dan zal ik me tot de bron moeten wenden (dus Microsoft) en die wil meer geld zien dan ik er voor over heb, want voor een paar uur advies heb ik al een nieuw systeem. Dus mijn conclusie is dat ik de fout maar vergeet, het programma er af gooi en dan verder werk zoals het nu is.

Ik dank je in elk geval hartelijk voor alle moeite die je voor mij hebt gedaan.

Met vriendelijke groet,

Frans Sanders

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.