Ga naar inhoud

[OPGELOST] 2003 shares worden niet gezien


OliWare

Aanbevolen berichten

Ik heb een standaard installatie van W2003 gedaan.

Een drive geshared, maar ik geraak met geen enkele PC op die server.

Pingen gaat wel

Snap er niet van. Wie kan me helpen ?

Is een server voor een non-profit organisatie.

Geen active directory ofzo geinstalleerd.

Zelfs wanneer ik op de server zelf \\192.168.1.105\ ingeef geeft hij dat het netwerkpad niet kan gevonden worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebt de mac adres van de server toe gevoegd aan de router?

Probeer zo eens localhost:8080 of 192.168.1.105:8080

Dat heeft er niks mee te maken stegistoft. Als je een succesvolle ping kan sturen wil dat zeggen dat je kan communiceren met de server. Dus er is geen probleem met een router, of de communicatie.

Dit heeft hoogst waarschijnlijk te maken met een local policy. Beter is om dit af tehandelen via de active directory

Om je meer gemak in de juiste afstellingen te bezorgen raad ik je aan om alsnog de active directory te installeren op de server. Héél veel kans dat je probleem dan al onmiddelijk is verholpen.

Zoniet dan kunnen we na die installatie ervan nog even kijken naar de policies waardoor gebruikers en computers wel verbinding kunnen maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit in de eventlog gevonden:

Windows kan geen toegang krijgen tot het bestand gpt.ini voor groepsbeleidsobject CN={31B2F340-016D-11D2-945F-00C04FB984F9},CN=Policies,CN=System,DC=JCW. Het bestand moet aanwezig zijn op locatie \\JCW\sysvol\JCW\Policies\{31B2F340-016D-11D2-945F-00C04FB984F9}\gpt.ini. Windows kan het netwerkpad niet vinden. Controleer of het netwerkpad juist is en of de doelcomputer niet bezet is of is uitgeschakeld. Neem contact met de netwerkbeheerder op als Windows dan nog niet het netwerkpad kan vinden. . Verwerking van groepsbeleid afgebroken.

Volgens MS moet ik SP2 installeren, maar die staat er al op

Link naar reactie
Delen op andere sites

Client computer / laptop.

Welke besturingsysteem is die?

XP HOME en XP PRO

Maar hij kan er zelfs lokaal niet aan. Hij geeft de fout ook al op de server zélf.

Ik denk dat het iets is met het feit dat er 2 kaarten inzitten ?

---------- Post toegevoegd om 20:23 ---------- Vorige post was om 20:14 ----------

Lol, gevonden, bestandsdeling stond niet aangevinkt bij de netwerkverbindingen, kan me niet voorstellen dat dat standaard is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

XP HOME en XP PRO

Maar hij kan er zelfs lokaal niet aan. Hij geeft de fout ook al op de server zélf.

Ik denk dat het iets is met het feit dat er 2 kaarten inzitten ?

---------- Post toegevoegd om 20:23 ---------- Vorige post was om 20:14 ----------

Lol, gevonden, bestandsdeling stond niet aangevinkt bij de netwerkverbindingen, kan me niet voorstellen dat dat standaard is.

Eigenlijk hoort het niet om op die manier te werken, daarom dat bestandsdeling niet standaard aangevinkt staat. Het gebruik van windows server 2003 en elk ander systeem heeft de bedoeling om te werken met gebruikers en machtigingen. Deze kun je dan ook toepassen op verschillende gebruikers, groepen, computers, printers etc. Met behulp van een instelling in een groepsbeleid kunnen we dan eenvoudig weg al de gewenste map delen. De fout die je in de eventlog krijg - trouwens een goede instellingen om daar een kijkje te nemen als het niet lukt - is dat er iets in het groepsbeleid ontbreekt. In dit geval voldoende rechten dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok bedankt, eigenlijk hebben ze helemaal geen 2003 server nodig, maarja, voor nog geen 100 euro krijgen die mannen al hun licenties, van 2003 met 20 CAL's en exchange server en met zelfs een sharepoint.

Anders had ik er natuurlijk linux op geïnstalleerd voor zulke simpele zaken.

Toch bedankt, nu weet ik ook dat ik geen botten van windows 2003 server ken ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.