Ga naar inhoud

Computer Samengesteld


Aanbevolen berichten

Je hoeft niet direct een nieuwe discussie te openen, als het vragen zijn die ongeveeer over hetzelfde gaan kan je die best in hetzelfde topic plaatsen.

Dit om ervoor te zorgen dat het wat overzichtelijk blijft!

En de benchmarks kloppen wel, een HD5870 is ook een DX11 kaart terwijl een GTX295 maar een DX10 kaart is.

Ook is een GTX295 een dual-gpu terwijl de HD5870 een single-gpu is wat minder stroomverbruikt en minder warm word.

Hier en hier kan je nog wat (nederlandstalige) reviews lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Een HD5870 is meestal iets slechter als twee HD4870.

Maar zoals altijd is een HD5870 DirectX 11 en een HD4870 DirectX 10.

Ook schalen twee HD4870's niet altijd goed, en dat heb je met een HD570 niet.

Er is niemand die nu nog twee HD4870's gaat kopen, terwijl je een HD570 kan kopen.

En een i7 860 is vele male sneller dan een Q9650.

In gaming is het verschil niet heel groot, maar met photoshop en dergelijke is de i7 860 véél beter.

En later als games wat meer ondersteuning krijgen voor quadcores word de i7 sneller.

Ook is Socket 775 (van een Q9650) niet meer te upgrade, met een Q9650 heb je al de snelste processor (buiten de QX9XX serie maar die zijn niet echt interessant en kost veel (800 euro ed).

Terwijl socket 1156 juist nieuw is, en hier zullen nog wel wat processor voor gemaakt worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een vraag over de koeler, de tweede post zegt dat er geen compatibiliteit is?

Passen de:

Cooler Master Hyper TX3

Cooler Master Hyper 212 Plus

Cooler Master Hyper N520

Cooler Master V8

Zalman CNPS10X Extreme

Cooler Master V10

Er in? En welke van deze is aan te raden. (Voor de i7 860 zonder overclocken.)

Blijf nog ff doorvragen, welke moederbord is nu het beste aan te raden, Asus of Msi? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Cooler Master Hyper 212 plus en de Zalman CNPS10X Extreme passen er wel op volgens mij al zijn geen van beide geweldige koelers de Hyper 212 presteert matig en de Zalman is gewoon belachelijk duur en is zeker niet een van de betere. Zoals al gezegd was in een van de vorig posts de Megehelam rev.B is de beste keuze, maar die is nog niet uit.

Over het algemeen zijn geen van beide slechter of beter, alleen zul je waarschijnlijk met een asus bord hoger overclocken maar als dat niet belangrijk is zou ik gewoon voor de goedkoopste van de twee gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van de CM website

"Popular heatsinks such as V8, V10, Hyper N520, Hyper N620 and Geminii S are all updated with LGA1156 socket support to ensure that Cooler Master coolers are always ready for the latest CPUs."

Maar dat wil nog niet zeggen dat de winkel ook de geupdate versie heeft natuurlijk, dus ik zou er niet zomaar blindelings een kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Bedankt voor alle hulp. :D

Ik heb weer een vraag, op een andere forum had ik ook een discussie over de ati 5870 vs gtx295.

Daar waren veel mensen die zeiden dat de drivers van ati slecht waren. Vaak te laat kwamen etc.

Klopt dit? Ik weet van fanboys dus zou fijn zijn neutrale feiten te krijgen. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.