Ga naar inhoud

linux swap partitie


tbennekik

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een dual boot met zowel Vista als Ubuntu 9.10 Beta.

Tijdens de installatie van de Beta moet ik een enorme stommiteit hebben uitgehaald want blijkbaar heb ik van mijn USB-schijf een swap partitie gemaakt.

Volgens mij is hier nooit iets mee gebeurd.

Is het mogelijk van deze partitie enige data te recuperen?? Of is dit hopeloos verloren?

Dank bij voorbaat

tbennekik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met swap-partities heb ik nog geen ervaring. Ik kan je wel proberen wat meer informatie te zoeken. Een usb-schijf als swap gebruiken is volgens mij niet zo goed omdat je niet kan blijven schrijven naar usb.

Ik denk alvast dat je eerst deze partitie op "disable" moet kunnen zetten.

Kan je de bestanden niet bekijken die er op staan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas,

ik heb in ubuntu de twee commando's uitgeprobeerd met en zonder de bewuste harde schijf.

Helaas is er geen verschil.

Het probleem is dat ik bij de goede installatie van Ubuntu een swapfile op de juiste plek heb ingesteld. Deze zie ik met fdisk -l wel. Ik zie echter niet de USB-drive die beweert in zijn totaliteit een swapfile te zijn. Oorspronkelijk stonden er twee partities op deze schijf.

groeten

tbennekik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet, dat eens je geformatteerd hebt naar swap dat je data kan recupereren, deze word namelijk overschreven met "niets".

Je zou eens moeten zoeken naar een programma om de schijf terug naar ntfs te formatteren, ik geloof wel dat zoiets bestaat, ik zal er morgen eens achter zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Testdisk heb ik op een aantal opstartcd's staan, maar heb het nog niet moeten gebruiken.

Ik heb wel reeds gebruik gemaakt Systemrescue cd , maar dat was om bestanden te redden van een windows pc die niet meer wou opstarten. Ik weet niet of het ook in de omgekeerde volgorde werkt.

Als ik tijd heb, zal ik vanavond nog wat verder proberen te zoeken naar een oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.