Ga naar inhoud

[OPGELOST] excel: tijdberekening


rachid

Aanbevolen berichten

hey hallo iedereen,

ik heb een tabel gemaakt in excel 2003 en ik wens de ingevoerde tijd te berekenen. Aan de hand van die tijdsberekning kan ik het loon ook berekenen

het probleem is dat wanneer het einduur kleiner is dan het beginuur dat er problemen zijn (begrijp dit niet verkeerd, ik bedoel eigenlijk het volgende:

bvb beginuur: 15:00, einduur 1:00 (dus in de nacht). Dan lukt dit niet, of je moet dit aftrekken van 24 maar ik zit hier in de knoei

in bijlage de tabel

kan iemand dit aanvullen of suggesties geven

alvast bedankt

groetjes

ontwerp.xls

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey bedankt voor het antwoord.

ik heb nog 1 vraagje ivm dezelfde tabel. Hij doet de berekening maar bij het aantal uren, staat er 12:00 (dit is een tijdsnotatie)

hoe kan ik het in opmaak dit herleiden naar getal zodat hij op basis van dit getal een berekening kan maken op de uurloon

voorlopig krijg ik bij 12:00 (het uurloon 11,7574€) als resultaat 276,30€

terwijl het antwoord 141,0888€ zou moeten zijn.

Dit heeft te maken met de notatie 12:00. Weet iemand hoe ik dit in opmaak tot 12u of bvb 12,5 uren kan omzetten, ik heb geprobeerd met aangepast in de opmaak maar ik krijg niet de gewenste resultaat.

Alvast bedankt voor al de reacties die mij kunnen helpen.

zie ontwerp bijlage

hey hallo iedereen,

ik heb een tabel gemaakt in excel 2003 en ik wens de ingevoerde tijd te berekenen. Aan de hand van die tijdsberekning kan ik het loon ook berekenen

het probleem is dat wanneer het einduur kleiner is dan het beginuur dat er problemen zijn (begrijp dit niet verkeerd, ik bedoel eigenlijk het volgende:

bvb beginuur: 15:00, einduur 1:00 (dus in de nacht). Dan lukt dit niet, of je moet dit aftrekken van 24 maar ik zit hier in de knoei

in bijlage de tabel

kan iemand dit aanvullen of suggesties geven

alvast bedankt

groetjes

ontwerp.xls

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey dag Stegisoft

Allereerst bedankt voor al de hulp!

ik zit blijkbaar nog altijd in de knoop met de de kolom "te betalen"

zoals je ziet in sheet 2 is het uurloon genoteerd

wanneer ik dan het aantal uren * de uurloon van sheet 2 in een formule met mekaar vermenighuldig krijg ik een absurd hoog bedrag.

Hoe komt dit eigenlijk?

Zou het niet liggen aan de notatie van het totaal aantal uren?

als je het aantal uren van mekaar aftrekt dan zou in de volgende kolom het getal moeten staan bvb 5 uren, en niet 5:00

via opmaak in celeigenschappen heb ik geprobeerd dit aan te passen, maar lukt niet. Heeft iemand enig idee waaraan dit ligt en hoe ik dit kan oplossen? voorlopig kan het bedrag niet kloppen vanwege deze notatie.

alvast alle dank aan mensen die reageren

voorbeeld ontwerp in bijlage

Hey bedankt voor het antwoord.

ik heb nog 1 vraagje ivm dezelfde tabel. Hij doet de berekening maar bij het aantal uren, staat er 12:00 (dit is een tijdsnotatie)

hoe kan ik het in opmaak dit herleiden naar getal zodat hij op basis van dit getal een berekening kan maken op de uurloon

voorlopig krijg ik bij 12:00 (het uurloon 11,7574€) als resultaat 276,30€

terwijl het antwoord 141,0888€ zou moeten zijn.

Dit heeft te maken met de notatie 12:00. Weet iemand hoe ik dit in opmaak tot 12u of bvb 12,5 uren kan omzetten, ik heb geprobeerd met aangepast in de opmaak maar ik krijg niet de gewenste resultaat.

Alvast bedankt voor al de reacties die mij kunnen helpen.

zie ontwerp bijlage

ontwerp%281%29(1).xls

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey dag Willem

Uw oplossing klopt als een bus, bedankt voor de oplossing.

ik heb misschien wel 1 vraagje hieromtrent

in de formule heb je MOD (E11-D11,1) gebruikt, is dit de manier om een tijdnotatie te converteren naar een gewoon getal voor de berekening ervan? En waarvoor staat dan de 1? Zou tof zijn als iemand dit even kan toelichten.

in elk geval klopt deze als een bus nu.

Hartelijk bedankt :ciao:

Wat vind je van deze oplossing?

Willem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.