Ga naar inhoud

Home server maken


Arno.B

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik zou graag een home server maken,

Wat heb ik daar allemaal precies voor nodig?

Ik heb dit nog nooit eerder gedaan dus, ik ken wel wat van servers en Ip adressen maar ik weet niet precies hoe ik een server maak, hoe dat precies in zijn werk gaat om van een normale pc een server te maken, ik zal er zowiso een 2de netwerkkaart in bouwen.

Kan het ook met gewoon een beeldscherm, toetsenbord voor besturing of moet ik er een laptop aan vasthangen? Welke programmas heb ik nodig en dergelijke..

Het is voornamelijk om bestanden te delen, misschien een website op te zetten, maar ook voornamelijk voor een netwerkprinter op aan te sluiten.

Dit alles zou met een draadloze router moeten gebeuren, toch zeker om de pc's die momenteel gewoon draadloos zijn verbonden, nog te kunnen verbinden met de server (kan dit?) of heb ik een switch nodig om alle pc's aan te sluiten aan de server?

Als er iemand wat tijd heeft om me een beetje uitleg te geven, zou heel vriendelijk zijn,

Mvg,

Arno

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om je server te laten draaien heb je geen beeldscherm en dergelijke nodig.

Het volstaat dat je beschikt over een moederbord, geheugen, harde schijf(of meerderen), processor en een behuizing(inclusief voeding)

Bij dergelijke aankoop moet je vooral voor zuinige onderdelen kiezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar voor het configureren, als je nu eens een probleem hebt, of je wil iets aanpassen heb je toch beeldscherm en dergelijke nodig, of is het gemakkelijker om er dan een laptop op aan te sluiten ofzo? op school hebben ze echte servers, waar een laptop is op aangesloten. weet niet of dit mogelijk is bij zo'n server-pc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is niet dat deze server extreem belast zal worden of heel belangrijke data zal bevatten, het is vooral voor mijn netwerk printer en ervaring (ik volg opleiding systeembeheer) en ik dacht dat het wel eens leuk was om te knutselen met zo'n servertje. hoeft absoluut geen hoog kwaliteit. ik kan later, als ik meer ervaring heb en de server voor grotere doeleiden wil gebruiken upgraden.

Wil vooral eerst leren welke software ik nodig heb en hoe de instellingen voor zo'n server werken, hoe ik de hele boel doe werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

eigenlijk is het heel simpel, men nemen een pc en installeert daar een OS naar keuze op, xp voeldoet al.

je selecteert een schijf, rechtsklik, delen, klaar ben je :-)

je sluit deze pc aan op het netwerk via een kabeltje of draadloos, dat maakt niet uit (behalve dan voor de snelheid)

als ze in hetzelfde netwerk zitten dan kunnen ze elkaar zien.

dan ga je vanaf een andere pc naar gedeelde mappen, of je zoekt naar pc's in het netwerk, daar vind je dan je server, je klikt er op en dan zie je de gedeelde schijven.

dit is zomaar heel simpel en snel verwoord, maar hier komt het eigenlijk wel op neer

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.