Ga naar inhoud

Home server maken


Arno.B

Aanbevolen berichten

Als je netwerkprinter voor iedereen beschikbaar wilt stellen zonder beperken van rechten moet je zo doen:

Sluit de printer op de draadloos router of eventueel op een access-point.

Netwerkprinter hoort niet gedeeld te worden want daarvoor is die niet gemaakt.

Bij ieder computer installeert je de netwerkprinter door middel van IP-adres en of software.

Het grote voordeel is dat geen enkel computer absoluut aan moet staan.

Dus de gene die de computer en of laptop heeft kan dan onmiddelijk printen.

Plaats je de netwerkprinter aan de usb van de server dan moet je de server altijd aan zetten.

Stel voor dat de server plat is dan kan je niet printen. Was die aangesloten aan de router dan hebt je de server niet nodig.

Ik zelf heb 2 netwerkprinter en is aangesloten op de draadloos access-point

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, maar daarvoor zit ik met het lastige probleem dat ik een vista 64bit draai en men heeft geen stuurprogramma van de printer hiervoor. Waardoor ik wel gebruik moet maken van de server om van hieruit te kunne printen zonder elke keer met mijn usb stikje naar de andere pc moet lopen, die opstarten, en printen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Windows Home server hier liggen, en al gestest in VirtualBox.

Enkel bij de installatie van het OS op de PC is een toetsenbord, muis, en beeldscherm wel handig, daarna kan je deze gewoon loskoppelen en terug zetten waar ze stonden.

Als het om echt belangrijke bestanden gaat, kan je beter een 2 of 3-tal minimum moeten installeren, afhankelijk wat je precies wil doen met je server.

Als er problemen of iets anders is, kan je via elke PC in het netwerk de server beheren op afstand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.