Ga naar inhoud

[OPGELOST] installatie nieuw besturingssyteem


hulsmans

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben bezig om een laptop Acer aspire 5536 te herformatteren. Er stond eerst windows vista op. Ik probeerde reeds op verschillende wijzen windows XP professional te instaleren (via roleout dvd, gewone cd en opstartcd) doch krijg steeds volgende foutmelding:

***STOP: 0x0000007B (0Xf78D6528,0Xc0000034,0X00000000,0X00000000)

Weet iemand welke acties ik moet ondernemen om toch mijn XP op de acer te krijgen.

Met dank,

Stijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet opstarten vanaf de instalatieschijf. Misschien moet je eerst in het bios de opstartvolgorde van de schijven aanpassen zodat hij eerst de dvd-lezer neemt en dan pas de harde schijf.

Na het opstarten kies je voor de herstelconsole en dan krijg je normaal een zwart venter met witte (of oranje) letters. Hier typ je dan chkdsk /f en je drukt op de enter toets.

De harde schijf zal nu getest worden op fouten en indien mogelijk worden de fouten hersteld.

Als de test gedaan is typ je exit en je drukt op enter om de console te sluiten en kan je verder gaan met de installatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.