Ga naar inhoud

[OPGELOST] Nieuwe harde schijf error


leroy

Aanbevolen berichten

Sinds 2 maanden ofzo hebben we beneden een nieuwe pc staan. Met natuurlijk een nieuwe harde schijf erin. Alleen hij geeft sinds 2/3 weken aan tijdens het laden van de BIOS:

1st Master Hard Disk:S.M.A.R.T. Status BAD, Backup and Replace

ik weet dat het ook wel uit te zetten is in de BIOS dat S.M.A.R.T. uit staat. Maar ik vindt het nogal vreemd dat hij dit weergeeft.

Iemand een idee hoe dit te verhelpen is? chkdsk is ook al uitgevoerd en de waardes /f /r meegegeven.

Verder heb ik geen idee.

Alvast bedankt,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd is dat wel maar niet onmogelijk.

Heb zelfs meegemaakt na 1 dag en de computerzaak wou maar niet geloven en na paar weken sukkelen gaf de computerzaak toe dat het wel degelijk de harddisk was en de computer zelf ging 10 jaar mee.

Je hebt eigenlijk 2 soorten probleem met de harddisk.

De hardcore --> harddisk crash voordurend en je valt regelmatig in pan.

De zachtcore --> harddisk lijkt op de eerst gezicht goed te werken maar dikswijls doe je dan harddisk controle en telkens lijkt het weer goed te zijn maar in werkelijk is die allang begeven. Zoiets ziet een kenner onmiddelijk maar gewone gebruiker niet want in werkelijkheid was Windows al bezig op de achtergrond bij opstarten van de computer de harddisk aan het herstellen nog voor je de Windowsscherm ziet. Soms mislukt het en dat is wat jij ziet en dan probeer je te herstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is terug contact opgenomen met de leverancier, en we kunnen de volledige pc terug op RMA sturen. Hebben het nog voorgelegd om alleen de harde schijf op te sturen, maar ze wilden de complete systeemkast.

Dus hier kan een slotje op.

Groeten,

Leroy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reserve computer? Hoeveel wil je er? :P haha

2 servers

Mijn eigen pc

Pc op zolderkamer

Op mijn plank staan nog 3 moederboarden die in te bouwen zijn in een kast.

Standaard reserve pc voor noodgevallen

Dus dat zijn er wel een aantal :P Alles wordt via een domein geregeld dus gebruikers bestanden worden opgeslagen op 1 van de 2 servers.

Opgelost dus :P

Groeten,

Leroy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.