Ga naar inhoud

Fotoalbum vraag


Gast LaraSchipper

Aanbevolen berichten

Gast LaraSchipper

Hallo mede nerds, wink.gif

Ik heb een vraag:

In mijn website wil ik fotopagina's maken met daarin Thumbnails en een onclick event die een nieuw venster opend zonder scrollbar, zonder adresbalk en met de foto in het juiste formaat, op tijd sluit of door onclick.

Er is dus alleen een foto te zien.

Ik heb nu:

Foto openen in nieuw venster, zonder adresbalk en scrollbar, sluitend binnen de door mij aangegeven seconden en onclick close (nog met vervelende melding dat de pv een venster wil sluiten)

Echter, of ik de foto's nu direct uit het image mapje haal, of uit een HTML pagina met daarin de foto, ik blijf hannesen met de gegeven maatvoering in de thumbnail pagina.

Ik wil het zonder progje of flash doen, dus gewoon schrijven in html/java/php en wat er al niet meer voor handen is.

Eerste probeersel:

bellafoto

2e probeersel is te vinden door op test te klikken boven aan bij de thumbnails:

bellafoto4

Kort samengevat:

Heeft iemand een idee hoe ik de diverse te openen foto's in het formaat van die foto kan openen zonder dat er adresbalken, pijlen en of tekst etc te zien zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verklein je foto's naar 800*600 met photoshop (verhouding behouden)

Mocht je het met een upload script werkend hebben, moet je hier een functie inbouwen dat hij de grootte van de foto aanpast. Hier zit een stukje code bij omdat je de verhouding natuurlijk wilt behouden.

wat ik altijd gebruik is:

hoogte origineel x breedte klein / breedte origineel = hoogte klein.

voorbeeld:

origineel: 1024*768

klein formaat breedte moet standaard op 800 staan.

dan wordt de formule:

768*800 = 614400 (tussengetal)

614400 / 1024 = 600 (Nieuwe hoogte :D)

hoogte/breedte verhouding van 1024*768 is 800*600

800 was in dit geval de vaste waarde en 600 is wat er uit de formulie kwam.

Altijd gegarandeerd werkende formule!!

Je kan het ook andersom doen. Niet tijdens het uploaden van de foto's maar tijdens het bekijken van de foto's (nadeel hier van is dat de foto's veel ruimte in beslag nemen). Wat je hiermee kan is een tumbnail maken.

Je leest de hoogte en breedte uit van de foto op de server:

list($height, $width, $both, $type) = get_imagesize("lokatieafbeelding");
//en dan de formule hieronder

Kom je er echt niet uit, wil ik wel kijken of ik mijn fotoalbum door kan sturen. Dit is een vrij traag fotoalbum en is even vlug gemaakt, ooit wil ik hier nog een ander voor schrijven. (voorbeeld: http://www.buurtverenigingzuidpolderzuiderpark.nl/index.php?p=Fotoalbum)

Groeten,

Leroy

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.