Ga naar inhoud

Advies samenstellen PC


zjellebie

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Vooraf wil ik even zeggen dat ik een beginner ben qua computers en diens terminologie.

Momenteel heb ik een pc ( Pentium 4, ATI Radeon HD 3650 , 1024 MB RAM , 2,80 Ghz )

Omdat ik geregeld wel een game speel en door de evolutie in de gamewereld kan mijn computer blijkbaar niet echt goed meer mee.

Ongeveer een half jaar geleden heb ik mijn huidige videokaart ( ATI Radeon HD 3650 ) gekocht en de mensen in de winkel waar ik deze kaart koch vertelden me dat dit de beste kaart is die past op de chipset van mijn pc. ( Ik weet trouwens niet welke chipset ik heb ( Beginner :D )

Nu zou ik graag een gamepc aanschaffen die spellen zoals de "Total War" Series kan draaien, Men of War ( als iemand dit moest kennen ), ... kan draaien.

Ik heb reeds wat opzoekwerk verricht en bij verschillende pc winkels in mijn buurt wat gelezen over welke systemen zij aanbieden.

Mijn vragen:

- Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen dual en quad core?( Voordelen, prijsverschil, ... )

- Hoeveel MB RAM raden jullie mij aan om voorgaande games zonder problemen te draaien? Ik heb gemerkt dat meeste pc's rond 4-6 GB RAM hebben nu ?

- Ik weet dat 2.80 Ghz de kloksnelheid aanduidt, maar wat betekent dit eigenlijk?

- Eventueel dingen die ik over het hoofd zie...

Sorry voor eventueel onozel overkomende vragen, ben echt niet zo thuis in het 'technische' aspect :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

1: Duall core=2 kernen in de cpu

Quad core=4 kernen in de cpu

Een quadcore is het meest interessant als u gaat multitasken,

daarmee bedoel ik dus meerdere taken tegelijkertijd gaan doen.

2: Ik raad zo i zo een minimum van 4Gb aan dat is vaak meer dan voldoende,

meer kan ook uiteraard en zeker als je zware taken gaat uitvoeren zoals

beeldbewerking en ja ook game's.

3: Die kloksnelheid dat is de snelheid van de cpu maar dat is relatief,

een cpu met bv 2.6Ghz kan sneller zijn dan een cpu met 3.0Ghz en dit gewoon

door een verschillende architectuur en de hoeveelheid cache geheugen en dergelijke.

4: Waar u zeker rekening mee moet houden als u een echte game pc wil is

de Videokaart,hier worden de grootste eisen aan gesteld bij de game fabrikanten.

Ik hoop dat ik duidelijk genoeg geweest ben en als u nog vragen hebt stel ze gerust.;-)

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ongeveer een half jaar geleden heb ik mijn huidige videokaart ( ATI Radeon HD 3650 ) gekocht en de mensen in de winkel waar ik deze kaart koch vertelden me dat dit de beste kaart is die past op de chipset van mijn pc. ( Ik weet trouwens niet welke chipset ik heb ( Beginner :D )

dit geld ook voor je processor, jou processor zou namelijk de bottleneck gaan vormen als je een zwaardere videokaart zou nemen, met andere woorden weggegooid geld als je daar een zwaardere videokaart in doet.

als je een pc samensteld kan je het beste een dual, tripple pf quadcore nemen en 4 GB werkgeheugen.

in games ga je geen groot verschil vinden tussen de soorten dual, tripple of quadcore cpu, gezien games heel slecht met meerdere cores overweg kunnen.

de kloksnelheid moet je -zoals jean pierre ook zegt- niets van aantrekken, een cpu is hier niet op te vergelijken!

meer dan 4 GB werkgeheugen is ook niet nodig, games gebruiken nog lang niet zoveel (gelukkig) 4 GB is aan te raden, maar meer dan 4GB niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt beiden voor de nuttige info.

Multitasken is dus twee dingen tegelijkertijd doen (Dus een programma zoals skype / teamspeak / ventrilo ... gebruiken terwijl ik een game speel bijvoorbeeld?)

Bij deze denk ik dan dat een dual core het meest geschikt is, qua budget en nut ( quad core heb je dus niet echt nodig tenzij je met vier dingen tegelijkertijd bezig bent? )

Zoals reeds vermeld heb ik nu als videokaart een ATI Radeon HD 3650. Door welke zou ik deze vervangen om mooie prestaties te krijgen bij hierboven vermelde games?

Ook zie ik bij videokaarten soms een aantal MB aangeduidt, is dit het werkgeheugen van deze kaart zelf? en wordt deze 'opgeteld' bij het RAM geheugen?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het prijsverschil tussen een duall en quadcore is vrij klein hoor bijna verwaarloosbaar.

Als ik echt een goede raad mag geven ga dan voor een quadcore,hoe langer hoe meer programmas gaan

gebruik gaan maken van die quadcores.

Stilaan gaan ook de duallcores verdwijnen uit het pc wereldje.

Dat is nu nog zeker niet het geval maar voor dat kleine prijsverschil moet u het zeker niet laten om nu een

quadcore te kopen.;-)

Het geheugen van een videokaart word niet bij het ramgeheugen geteld dat is zuiver video geheugen.

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen ben ik wat wijzer geworden en volgende specs zijn mij al aangeraden

- Quad core processor

- 4GB RAM

- Nieuwe graphic card ( natuurlijk :D ) Alleen weet ik niet goed welke. Ik ben niet van plan de laatste nieuwe games te kopen ( behalve Napoleon total war wss ), hebben jullie enige suggesties ?

Wat raden jullie me aan qua harddisk grootte? Ik dacht zelf rond een 350GB? ( Heb hier nog een external hard disk staan van 500 GB )

Ik heb een budget rond de € 1000 à € 1200. ( Geen monitor, keyboard, mouse, nodig ). Ik ben btw niet van plan om online te kopen maar gwn naar een lokale pcwinkel te stappen en daar de pc (mits aanpassingen die jullie mij aanraden) te klissen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn huidige processor heeft echter wel 2.8 Ghz, de processor die u voorstelt slechts 2.66 Ghz (niettegenstaande wel Quadcore:D) . Er werd mij reeds verteld dat de kloksnelheid niet van uiterste belang is, maar welk effect zou het hebben als ik deze processor neem met minder Ghz? Of merk ik daar gewoonweg niets van?

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.