Ga naar inhoud

vastlopende pc


mara

Aanbevolen berichten

betreft: HP Pavilion t3260

deze pc loopt, wanneer hij bv 20 minuten niet wordt gebruikt, totaal vast.

er is dan een soort zoem/blaastoon te horen vanuit de pc en het enigste wat je er dan nog mee kunt is op de uitknop drukken.

op geen enkele andere manier is hij dan nog aan de gang te krijgen.

harde schijf is slechts voor 1/4 gebruikt, dus ruimte voldoende.

control-alt-delete helpt ook niet [is niet eens aan de gang te krijgen]

alle energiebesparende instellingen en schermbeveiligingstijden al uitgezet, herstelprogramma's laten draaien, maar niets helpt !

wat kan dit zijn ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blazen dat jij hoort zijn de koelers in de pc.

Deze gaan harder blazen naarmate de pc warmer word, als de pc té warm word dan schakelt die zichzelf uit.

Vastlopen doet die normaal gezien niet, maar het kan wel.

Download een keer HWmonitor, en installeer het.

Als je het programmatje dan opendoet komen de temperaturen van de verschillende onderdelen te voorschijn.

Neem hier een printscreen van of noteer deze waarden en post ze hier in een nieuw bericht.

Zo kunnen we zien of het aan de temperatuur ligt, of juist niet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst dank voor de snelle reactie.

Ik heb HWmonitor gedownload.

Als de pc een tijdje bezig is, wordt met name de temperatuur van Diode 1 naar mijn idee wel hoog, maar ik heb hier geen verstand van.

De temp. is als volgt Value 58ºC - min. 44ºC - Max. 61ºC.

Bij Ambient en Diode 2 zitten de temperaturen tussen de 31 en 36ºC.

Direct na het opstarten is de temp. bij Diode 1 wel lager, in volgorde:

45 - 45 - 46.

Het vreemde is, dat als ik de pc ca. 15/20 minuten niet gebruik de temperatuur oploopt, de ventilator gaat blazen en daarmee niet stopt en de pc volledig vast staat.

Zolang ik maar blijf werken met de pc blijft hij het goed doen.

Na het vastlopen tracht ik er nog beweging in te krijgen, maar dat lukt niet en soms volgt ook nog de mededeling:

nView

De nView Desktop Manager heeft waargenomen dat de toepassing statusclient niet reageert enz. enz.

Maar ook deze mededeling is niets mee te doen, hij reageert op niets meer.

Dus nog steeds: help wat kan ik hieraan doen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst die temperaturen zijn vrij normaal.

Wat je eens moet doen is taakbeheer starten door ctrl-alt-delete gelijktijdig in te drukken en te kiezen voor Taakbeheer starten.

Dan wacht je de zogenaamde 20 min om dan eens te zien welke processen er op het moment van de problemen bezig zijn.

Noteer die eens en post die in uw volgende berichtje hier.;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Taakbeheer gestart en als na 20 minuten de pc vastloopt [en de ventilator harder gaat draaien, is het enigste onderdeel wat in de proceslijst afwisselend hoger en lager wordt is de hoeveelheid kb achter de procesnaam ccSvcHst.exe, de rest van de lijst staat totaal stil ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk is moeten we proces hebben dat op dat ogenblik het meeste cpu gebruikt.

Je kan de processen sorteren door op de kolomhoofding te klikken tot je deze met de meeste cpu bovenaan hebt staan.

Je maakt melding van het proces ccSvcHst.exe.

Dit wordt door een aantal normale toepassingen gebruikt maar het kan ook duiden op een besmetting met een backdoor trojan.

Om na te gaan of het inderdaad een besmetting is moet je het volgende doen.

Download HiJackThis

Dubbelklik op HJTInstall.exe

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

HijackThis zal openen na het installeren.

Klik op "Do a systemscan and save a logfile".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

N.B. : gebruikers van Windows Vista en Windows 7 zullen eerst moeten rechtsklikken op HijackThis.exe en dan kiezen voor "Run as Administrator".

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.