Ga naar inhoud

Lcd-breedbeeldscherm


jonati

Aanbevolen berichten

Beste,

graag het verschil van de 2 schermen die aangeboden worden in aldi. Ik zou een beeldscherm willen kopen waarop ik ook tv kan zien, en later een digicorder wil op aansluiten (heb er nog één staan). Zonder de dat pc aanstaat (kan dat?)

1) 23.6" Full HD lcd-breedbeeldscherm

  • DVI-D en HDMI aansluiting met HDCP-decodering
  • incl. DVI-D, VGA-, audio en voedingskabel

2) 25.5" Lcd-breedbleedscherm

  • VGA-, DVI-D- en HDMI-aansluiting
  • DVI-D en HDMI met HDCP-decodering
  • incl. DVI-D, VGA-, audio en voedingskabel

---) Ik begrijp het verschil niet; kan ik bij allebei rechtstreeks tv kijken of moet de pc aanstaan?

---) het resolutieverschil is te verwaarlozen dunkt mij (????)

---) is die 5cm 60 € waard (239 - 179)

Mvg, Jonati:stupid::stupid::stupid:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat exact wilt u met 1 van die 2 schermen gaan doen?

Wilt u die gebruiken als PC scherm of als TV?

Het grootste verschil tussen beide schermen is de grote.

Verder hebben ze nagenoeg dezelfde specificaties en aansluitingen.

Allebei, heb nog een digicorder staan en wil hem daar op aansluiten, en samen gebruiken als pc-scherm!

Groeten, Jonati

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou absoluut voor de 23.6'' gaan, 60 euro voor die extra 2'' lijkt mij echt absurd en daarenboven heeft de 23.6'' versie een beter contrast. Ik heb hetzelfde plan als u, ik ga een hd-digibox huren bovenop mijn hd-digicorder die in de woonkamer staat. Ik heb ook nog een gewone digicorder liggen, maar die kan je op deze schermen niet aansluiten, tenzij je extra kosten aan omvormers wil spenderen. Het is mogelijk een hd-digibox of hd-digicorder aan te sluiten aangezien er een hdmi-ingang is. Ook de hdcp-ondersteuning is hiervoor vrij noodzakelijk, waarom ga ik nu niet uitleggen.

In ieder geval is het best wel voordelig om geen tv, maar dit scherm aan te schaffen, als je het enkel wil gebruiken om een pc of laptop aan te sluiten en/of een hd-digibox, of -corder.

Maar blijkbaar heb jij geen hd-digicorder, dus is het geen goed plan. Tenzij je 8 euro per maand wil geven aan de huur van een hd-digicorder, trouwnes echt wel de moeite waard! Die hd-zenders zijn echt heerlijk om naar te kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit lijkt mij eerlijkgezegd geen goed idee, ik heb n omvormer opgezocht op het internet. scart video naar hdmi omvormer/converter - met deze omvormer is het mogelijk om scart signaal om te zetten naar hdmi. je kunt dus een apparaat met scart aansluiten op een hdmi ingang van een lcd tv. 100 euro kost deze, echt niet de moeite dus. Huur een hd-digibox, 6 euro bovenop je huidige factuur is het echt wel waard. Als je de full-hd functie van het scherm echt tot z'n recht wil late komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.