Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Denk dat ik het volgende ga doen, de huidige seagate laten steken, de nieuwe western digital bijsteken als slave, en daar al partitie op maken van een 20gb die ik leeg zou laten, om eventueel daar indien nodig een besturingssyteem op te zetten , de andere partitie dan gebruiken om mijn documenten op te zetten om deze niet te verliezen als de seagate het moest begeven, hoe klinkt dit, is het eigenlijk mogelijk om later het besturingssyteem op de slave drive (die dan de master zou moeten worden) te installeren zonder mijn gegevens te verliezen? Of heb ik daar servicepack twee voor nodig ik draai nog altijd XP pro zonder ook maar één update gedaan te hebben. Als ik gisteren de 320gb van western digital wou formatteren om mijn xp te installeren herkende de pc maar 131079MB, als ik in de bios ging zien herkende deze wel de schijf en gaf ook 320gb aan.

Sorry als ik deze wat lang maak maar dit is totaal nieuw voor mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de seagate laten hangen dus.

de western er bij hangen als slave.

maak dan 2 partities aan op de western (de nieuwe harde schijf dus)

maak er 1 van 40 en de andere partitie de rest nemen

formatteer deze 2 partities als NTFS

als je dan de computer opnieuw hebt opgestart en je zit in je wondows versleep dan al je bestandjes naar je nieuwe grootste partitie.

als je dit allemaal hebt gedaan zet de pc dan uit, verwijder dan de oude harde schijf en zet de nieuwe schijf op master.

start dan opnieuw op met de windows cd er in.

installeer windows dan op de partitie van 40 (of 60 gb of iets anders, net wat u gekozen heeft) en dan zou u aan de slag moeten kunnen met de nieuwe harde schijf.

als u deze optie kiest dan bent u wel de oude harde schijf kwijt.

is de schijf trouwens IDE of sata?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.