Ga naar inhoud

Router problemen


filkill

Aanbevolen berichten

Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb dus een us robotics router USR5463.

Er zijn 2 laptops en 1 desktop die internet moeten krijgen van de router.

Ik doe dus het volgende: De kabel die van de modem komt steek ik in mijn router. Met nog een andere kabel verbind ik de router met de desktop pc. En de 2 laptoppen moeten dan een draadloze internet verbinding maken met de router.

Alles gaat dus goed en ik heb op de desktop een uitstekende internet verbinding. Op de laptoppen is het iets minder.

Op laptop 1, een medion: ik zie de internet verbinding en ik maak hier verbinding mee. Maar ik kan dan niet op het internet. Pas als ik probleem vastellen doe en kies voor: Netwerkadapter 'Draadloze verbinding' opnieuw instellen. Krijg ik internetverbinding.

Op laptop 2, een toshiba: Vanmorgend was er hier op nog een perfecte internetvebinding. Maar na het resetten van de router vindt de laptop geen enkel netwerk meer. Ik denk niet dat de netwerkkaart kapot is.

Ik heb de router al 2 keer gereset (resetknop ingedrukt houden, en dan de stroom er even af).

En tenslotte zou ik graag na de kerstperiode een nieuwe router willen kopen onder de €80. Welke router zou ik dan het beste kiezen?

Alvast bedankt :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De tweede router is beter want deze heeft ook een usb poort voor uw externe harddisk of NAS

Je kan maximaal 16 gebruikers hebben dus computers + laptop + printer enz.

Wel heeft die giga-lan poorten om netwerkkabels aan te sluiten.

Zodra je gekocht hebt moet je wel de nieuwe firmware afhalen via uw router alsvorens je begint te beveiligen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.