Ga naar inhoud

Netwerk alleen lokaal


peterdk

Aanbevolen berichten

Ik heb een router gekocht (sitecom 614) en als ik hem verbind (modem>router>pc(alles met kabel) geeft de computer aan dat het netwerk alleen lokaal is.

Ik weet nu dus niet hoe ik dit kan oplossen.

Ik heb een adsl aansluiting, besturingsysteem is windows vista. Firewall staat (naar mijn weten) aan. Ik heb een zyxel prestige 600 series modem en een sitecom 614 router (en norton 360).

Update:

Ik had dus eerst een wired router met zo'n netwerk adapter van devolo. Alleen zijn die dingen erg duur en werken ze niet altijd, dus kocht ik maar een draadloze router. Toen ik deze echter aansloot kreeg ik dus "netwerk alleen lokaal". Toen besloot ik te kijken of de wired router nog werkte maar nee, die gaf nu ook hetzelfde aan. Ik ontvang met m'n andere computers een prima signaal, maar internet werkt niet.

Een andere pc die vista heeft gaf aan dat er problemen waren met de dns?!?

Ik ben nog steeds aan het rondklooien maar niks heeft tot nu toe gewerkt. Iemand nog suggesties?

Update:

Ik ben weer ietsje verder gekomen. Door de dhcp-server uit te zetten en de kabel van modem naar router in lan 1 te doen, werkte het internet wel. Alleen als ik met andere computers verbinding met het draadloze netwerk wil laten maken, krijgen deze geen netwerk/ip adres, waardoor deze geen netwerk hebben. Nu schijnt het dat ik de ip moet veranderen naar een ip die in de range van 't modem ligt?

Hoe,wat? :bawling:

Imageshack - internet3.jpg

aangepast door peterdk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 29
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Enkel voor Vista

Netwerkcentrum

Klik bovenaan op aanpassen

Geef in vakje de naam van de router

Vink particulieren aan.

Klik volgende en dan sluiten

Klik onderaan op:

Netwerkdetectie: ingeschakeld

Bestand delen: ingeschakeld

Openbare mappen: ingeschakeld

Wachtwoord: uitgeschakeld

Klik op draadloos netwerk beheren

Klik op de modem

Klik op verbinding indien aanwezig.

Sluiten

Normaal gezien hebt je nu internet.

Misschien moet je nog de mac adressen van de computer (fysieke adres) toevoegen aan de router.

Wie is uw provider?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat het hieraan ligt. Volgens mij moet de DHCP range worden aangepast? Of het ip-adres alleen weet ik niet precies hoe en wat en mijn provider is XS4ALL. Doordat ik eerst de dhcp-server uitzette kreeg ik via de lan 1 met kabel naar pc wel verbinding, maar draadloos konden de andere computers wel verbinding krijgen, maar kregen ze geen netwerkadres ofzoiets toegwezen. Toen las ik ergens dat het dan misschien aan de DHCP range kon liggen en dat je deze en/of ip-adres moet wijzigen.

Ik heb alleen geen flauw idee hoe.

aangepast door peterdk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows vista (windows netwerkcontrole) zegt dat er een mogelijk probleem met de dns configuratie is.

Windows xp zegt dat er wel verbinding is, maar dat er geen netwerkadres wordt gegeven. Ik zag dat het ip, subnetmasker er wel bij stond, maar de standaard gateway en dns niet.

Iemand?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.