Ga naar inhoud

Computer valt willekeurig spontaan uit door videokaart


swiffer

Aanbevolen berichten

Hallo,

De naam is Stef en ik heb een probleem met mijn computer. Ik zet het probleem hier neer, omdat het vermoedelijk een hardware probleem is.

Ik heb sinds een tijd al (6 maanden) een nieuwe Grafische kaart gehaald, Sapphire HD 2600 PRO (AGP). Ik gebruikte mijn pc meestal voor films te zien, online browsen en games. Van de games speel ik het grootste deel van mijn tijd WOW (World of Warcraft). Voorheen had ik een ATI Radeon AGP 9250.

De nieuwe kaart werkte eigenlijk voornamelijk goed op alle standaard instellingen waarmee ik mijn games speelde en software gebruikte en al. (meestal medium bij games).

Nu is het probleem dat als ik bij WOW op bepaalde gebieden in het spel kom, de pc spontaan uitvalt. Het scherm word zwart en het volgende wat ik dan zie is mijn pc die opnieuw opstart. Het probleem doet zich niet echt bij andere dingen voor, alleen specifiek bij WOW. Het probleem kan alleen deels opgelost worden als bij die gebieden (bijna) alle instellingen op low zet.

Sommige mensen hebben wel speculaties gegeven wat het kan zijn, zoals bijvoorbeeld niet genoeg stroom, windows XP(wat ik gebruik) ondersteund hem niet, en andere. Maar zou graag echt weten wat het precies is.

Specificaties Sapphire kaart:

- type: Sapphire HD 2600 PRo

- aansluiting/slot: AGP (8x)

- Geheugen: 512MB DDR2

- extra: Op de doos staat aangegeven dat hij van "ATI Radeon Graphics" is

Specificaties Computer (Desktop):

- Windows XP Home SP3

- CPU: 2.8 GHz

- 2GB Ram geheugen (DDR1)

- Moederbord: P4VM8

- voeding: 300watt

extra specificaties:

- DirectX versie: 9.0c

Extra informatie

Als het erg druk word in WOW dan daalt mijn FPS (Frames Per Second) ook van 60 naar bijvoorbeeld 5. Ook blijven soms wel eens de effecten van 'spells' op mijn scherm plakken en gaan die pas veel later weg (waar normaal het effect niet meer dan 5 seconden duurd, kan hij wel eens 20 duren).

nu heb ik ook gehoord, dat als het aan de stroom ligt, het ook aan het merk van de voeding kan liggen. bijvoorbeeld een 300watt voeding van een goed merk trekt een game beter dan een voeding van een slechter merk.

Alvast hartelijk bedankt!,

Stef

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

sorry voor de late reactie

Ik heb al eens geprobeerd om hem proper te maken en dat is toen gelukt. Systeemkast was schoon van binnen. Ook de videokaart was schoon(ook de koeler ervan).

Ik heb ook een oudere videokaart erin gestoken (Ati Radeon 9200). Die werkte perfect zonder uitval. Enige nadeel ervan is dat hij games als Dragon Age & World of warcraft niet aanken. Dat komt ook medere door eisen van de videokaart waaran de kaart niet voldoet (pixelshader, etc.., etc..).

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.