Ga naar inhoud

account


bernard

Aanbevolen berichten

Mijn vrouw hefrt een laptop ,met 2 accounts nl. beheerder en gast.

Zij was de beheerder .

Nu heeft iemand in de vakantie iets veranderd , dat zij niet meer de hoofdgebruiker is , maar dat is de gast geworden , en de gast is nu hoofdgebruiker .

Zij vind dit lastig , ook met haar e mail en foto,s enz.

Nu weet ik wel dat ze dan even moet af en aanmelden , maar toch .

Mijn vraag is hoe krijg ik dit weer zo als het was ?

Dus met aanzetten zijn er zijn twee vakjes , de bovenste hoofdgebruiker ben ik en de tweede is mijn vrouw (ook hoofdgebruiker gebruiker ) , en nu moet dus bij de bovenste de naam van mijn vrouw komen en de onderste die van mij .

aangepast door b.l.tijdens
Nog duidelijkermaken ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die vakjes met naam en logo (afbeelding) van de gebruikers komen in alfabetische volgorde op het scherm.

Dit begrijp ik niet goed.

Nu heeft iemand in de vakantie iets veranderd , dat zij niet meer de hoofdgebruiker is , maar dat is de gast geworden , en de gast is nu hoofdgebruiker .

Heeft de "gast" nu beheersrechten en je vrouw niet meer ?

Normaal heeft een gast account geen rechten om het accounttype te wijzigen.

Log dan aan met de gastaccount en wijzig eerst het accounttype van je vrouw zodat zij weer beheersrechten heeft en log uit .

Log in met de account van je vrouw en wijzig het accounttype van de gast zodat deze geen beheersrechten meer heeft, en zet een wachtwoord op de account van je vrouw om dergelijk problemen in de toekomst te vermijden.

Als jij ook een account hebt op de laptop, zou ik er ook een beheersaccount van maken en een wachtwoord op zetten.

Een goede raad: zet altijd een wachtwoord op een beheersaccouint. Zo voorkom je dat iemand anders al dan niet opzettelijk je systeem om zeep helpt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 3 blokjes :

Van mij en mijn vrouw en nog gast ( deze staat grijs , dus buiten werking ? )

Zowel die van mijzelf en mijn vrouw zijn alle 2 beheerder van de computer

De snelste manier om daar achter te komen, is proberen in te loggen met die account. Normaal zie je de account "gast" niet wanneer deze is uitgeschakeld bij gebruikersbeheer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.