Ga naar inhoud

internet optie's werkt niet meer


Aanbevolen berichten

  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dan moet er een andere oorzaak zijn dan malware. Want dat is nu allemaal wel bekeken.

Ondertussen mag je dan zeker dit nog eerst doen :

Verwijder Combofix: Start -> Uitvoeren en typ: ComboFix /Uninstall

Dit zal Combofix verwijderen + gerelateerde mappen en bestanden, herstelt de klokinstellingen opnieuw, verbergt de bestandsextensies, gaat verborgen bestanden en systeembestanden terug verbergen en maakt een nieuw herstelpunt.

Download CCleaner. Klik op deze pagina op één van de mirrorsites van MajorGeeks en dan start de download van CCleaner automatisch en gratis op.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'. Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”. Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Het is aangewezen om de bestaande herstelpunten te verwijderen (daar zitten besmette herstelpunten tussen die je eventueel zou kunnen terugzetten) door systeemherstel tijdelijk uit te schakelen. Doe dit via Start -> Configuratiescherm -> Prestaties en Onderhoud -> Systeem -> Systeemherstel -> "Systeemherstel op alle stations uitschakelen" aanvinken. Toepassen en OK. PC herstarten en het vinkje terug weg halen.

En dan wordt het een beetje wachten op andere suggesties om je Internetopties weer aan de praat te krijgen.

aangepast door kape
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb nu alles gedaan wat u me zei , moet ik nu dus niet bang zijn dat dit word veroorzaakt door een of ander virus? zal het misschien aan internet 8 zelf kunnen liggen? kan ik eigenlijk terug veranderen naar de zeven ? sorry voor al men vragen maar ben op dit gebied echt een leek , en ook al bedankt dat jullie me al wat tips en raad hebben gegeven voor de opkuis .... moet ik eigenlijk bang zijn dat mijn harde schijf aan het doodgaan is om maar te zeggen

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Dolly

We kunnen het volgende nog eens proberen,

Download het RAR bestand en pak het uit.

Klik eerst op het Registerbestand Internet-opties-aan.reg

Bevestig met Ja.

Het inetcpl.cpl bestand is het bestand dat in System32 staat,

en waarmee de Internet-opties worden opgestart.

Klik het bestand eens aan om te zien wat er gebeurt.

Laat maar eens weten of er hiermee al wat meer leven in de brouwerij komt.

Angel

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb gedaan wat je zei toen ik bestand aanklikte zei het dat het noodzakelijk was om veranderingen te kunnen aanbrengen , wat ik dus ook deed . toen de pc heropstarte zag ik ineens een blauw scherm dat hij de c aan het nakijken was en dat hij registeregmenten aan het verwijderen was , er stond ook iets van zwevende bestanden maar ik snapte er niets van .... na de heropstart klikte ik dus nog eens op optie's van men internet maar nu ineens via configuratie maar weer zag ik in een fractie van een sec de flits tevoorschijn komen met dat het precies opent springt maar dan weer niets , het verdwijnt gewoon en als ik dan nog eens klik op optie's zie ik zelfs geen flits meer opdagen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Dolly

Check eerst dit eens,

Windowstoets + R

Kopieer & plak (of Typ) in het tekstvak van Uitvoeren: C:\Windows\System32

Druk op Enter

Ga nu op zoek naar het bestand inetcpl.cpl,

alles staat normaal gezien alfabetisch gerangschikt,

dus zou je het gemakkelijk moeten kunnen vinden.

Als je het bestand gevonden hebt klik je erop.

Check ook of het bestand inetcplc.dll naast inetcpl.cpl staat.

Dit is een Dynamic-Link Library & Toepassingsuitbreiding,

voor het onderdeel Internet-opties van het Configuratiescherm.

Angel

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi angel , ik heb gedaan wat je zei en heb deze bestanden gevonden , de dll staat er ook naast maar als ik op cpl klik zie je wel een sec het zandlopertje maar dan gebeurt er weer gewoon niets .... ik snap het eigenlijk totaal niet meer , het lijkt er allemaal op dat het volledige totaal van de optie's er wel degelijk staan maar ze doen niets...

---------- Post toegevoegd om 13:48 ---------- Vorige post was om 13:39 ----------

ik moet hier misschien een nieuwe topic voor maken maar aangezien ik niet zeker was zet ik het even hier , na even een nazicht zag ik bij configuratie - gebruikers een account staan die me totaal vreemd is , metd enaam Asp.net Machine A... en deze is met een wachtwoord beveiligd. wat is dit??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Dolly

Dit is een machine account die gecreeerd wordt,

waneer het .NET Framework op Windows XP geïnstalleerd wordt.

Je hoeft je geen zorgen te maken over het feit dat die Account daar staat,

want die is niet gevaarlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.