Ga naar inhoud

Game pc


Aanbevolen berichten

Ik begin mijn oude systeem toch wel beu te geraken (3 jaar oud, medion-gedoe) dus denk ik er sterk aan om een nieuw systeem aan te kopen.

Ik ben zeker geen hardcore gamer maar ik speel graag eens crysis, cod mw2 en assasin's creed (gewone instellingen volstaan). In de toekomst zal ik uiteraard wel eens een nieuw game aankopen en het systeem moet dit vlot aankunnen.

Voor de rest gebruik ik mijn pc om te surfen, muziek, office, downloads en het lichtere filmwerk. Dus zeker geen zware photoshop bewerkingen of zo.

Ik ben een leek op zowel hardware als softwaregebied.

Budget: 1500-2000 euro (liefst naar de 1500 natuurlijk).

Eisen:

Windows 7 (met functionaliteit XP voor oudere games?)

Office (of wacht ik beter tot eind dit jaar voor de nieuwste versie?)

een stil systeem! (geluidsisolatie?, waterkoeling?)

muis en toetsenbord optisch maar wel NIET cordless (batterijen zijn te snel op en duur)

toetsenbord: belgische indeling !!!

muismat (gamegericht)

speakerset (muziek afspelen zeer belangrijk)

draadloos internet !!!

headset (games)

moederbord USB3.0 en SATA3 ??? (advies aub)

harde schijf SSD (advies)?

scherm (HD?)

assemblage best inbegrepen

Aangezien ik een Belg ben, lijkt Het Computerwinkeltje de voor de hand liggende keuze (5% korting ook)?

Als ik nog dingen vergeten be, just shoot.

Mvg,

Stijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

=1&product[66057]=1&product[35578]=1&product[245679]=1&product[234946]=1&product[252897]=1&product[225309]=1&product[258125]=1&product[258427]=1&product[224663]=1&product[245830]=1&product[226358]=1&product[56535]=1&product[91681]=1&product[231421]=1&product[245452]=1&product[224350]=1&product[51215]=1&product[197628]=1&product[238626]=1&product[239281]=1&product[7508]=1"]Hier staat mijn samenstelling.

Aangezien er wel gegamed wordt, heb ik voor een sterke doch zeer stille videokaart gekozen. De Sapphire HD5850 Toxic.

Als processor de Intel i7 860, deze presteert uitstekend t.o.v. de rest en is ideaal geschikt voor deze samenstelling. De uiterst koele en stille Mugen 2 houdt het heethoofdje koel.

Ik heb gekozen voor een meer professionele versie van Windows 7, namelijk Windows 7 Professional 64bit. Deze bevat de XP-modus. Office Home & Student 2007 zit er ook bij, alhoewel ik persoonlijk iets zou wachten op 2010.

De geluidswerende matjes van Be Quiet! houden het geluid gedeeltelijk tegen.

Toetsenbord is van Belgische indeling, de Logitech Compact K300 is een prima bordje. Als muis heb ik echter voor een gamingmuis gekozen, de Razer DeathAdder 3500dpi. De DeathAdder zal lopen op een Steelseries QcK+ muismat.

4GB Geheugen is voorlopig meer als genoeg, zeker als je niet gaat photoshoppen. De Black Dragon setjes van Geil zijn goed geprijsd en ze zien er goed uit ook.

Logitech Z323 is de speakerset, dit is gewoon een prima setje die niet al te veel kost.

De adapter van Edimax zorgt voor een stabiele WiFi verbinding.

(Nieuwste "n" norm)

De Creative Fatal1ty Headset is een zeer goede koptelefoon, met uitneembare microfoon.

Het moederbord komt uit de stallen van Asus, dit is de Asus P7P55D-E.

De "E" geeft aan dat het moederbord zowel 'True' USB 3 en Sata 3 ondersteunt. De 'True' toont aan dat de extra chips niet te veel bandbreedte inleveren.

Als opstartschijf een SSD, dit is de Intel Postville X-25M 80GB. Deze vliegt razendsnel; natuurlijk heb je ook opslag nodig, daar zorgt de Samsung Spinpoint F3 1TB voor.

Een 24" monitor van Iiyama, dit is de Prolite E2407HDSD-1, met z'n grote resolutie, schermoppervlak, aansluitingsgemak, en z'n kleine prijs is deze dus ideaal. (Ik geloof zelfs dat Yannick eentje heeft.)

De stille en efficiëntie Nexus RX-6300 zorgt voor de nodige kracht.

DVD's branden gebeurt met de Sony NEC Optiarc AD-7240S.

De blauwe en grote CM 690 II Advanced wordt de behuizing.

Ik heb zelfs gezorgd voor een Anti-Virus, dit wordt Norton Anti-Virus 2010.

Sub-Totaal : 2032,22 Euro + 60,98 Verzending naar België

-35 (Gratis Norton Anti-Virus)

-60,98 (Gratis verzendingskosten)

-5 (Cooler Master special deals)

Totaal : 1992,22 Euro

Dit is bij een Nederlandse winkel, Azerty; wij hebben hier veel besteld en nooit echt problemen gehad. Ook zijn ze ongeveer de goedkoopste en hebben ze heel veel producten in hun assortiment. Ze hebben ook een goede RMA-dienst.

aangepast door superjona
Link naar reactie
Delen op andere sites

DIT is dan een PC naar de 1500 euro toe.

Allereerst gelden hier dezelfde 'promoties' als bij superjona.

Wat is er dan verandert juist, van belangrijke componenten naar randapparatuur:

Processor: Een model lager, geen hyperthreading en lagere snelheid (en bijna 100 euro goedkoper)

Geheugen: Gewoon goedkoopste

Grafische kaart: 2 modelletjes goedkoper, nog steeds zeer goede kaart.

Voeding: Lichtere voeding aangezien 630Watt te veel zou zijn voor deze.

Geen SSD: Om kosten laag te houden.

Monitor: 22" scherm ipv 24"

Toetsenbord: Een beter, komt als een van de beste uit deze test (wel 20 euro duurder).

Speakerset: Een setje dat het geluid spectrum iets beters omvat.

Persoonlijk zou ik niet echt iets veranderen aan dat van superjona.

Ik koop gewoon geen logitech voor audio... maar dat is dan omdat ik graag muziek luister, en voor games een headset gebruik. (Ik heb wel logitech in mijn config omdat ze gewoon goedkoop zijn en beter dan trust en soortgelijken ... voor die prijs).

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.