Ga naar inhoud

koeling


gb911

Aanbevolen berichten

De koelingventilator van mijn desktop pc (Packard Bell 500gb, waarvan 3/4 ongebruikt), gaat heftig tekeer als ik een tijdje op internet ben, o.a. op Google Earth. Is dit normaal? De PC is 3 jaar oud en er is me verteld dat dit een voorbode van een crash kan zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het stof op je ventilator zorgt ervoor dat de ventilator niet meer in balans is waardoor deze dus begint te 'ratelen'. Als je kunt mag je ook eens met een vochtig (NIET NAT!) er over gaan. Zie dan wel dat je alles mooi gedaan hebt. Slechts de helft doen zou het enkel erger maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat niet om geratel, wel een op en neergaan van het toerental...

Het fluctuerende toerental is eerder een gevolg van een afwisselend hoge en lage temperatuur die er gemeten wordt, je kan dit bevestigen door gebruik te maken van een programma zoals Duidelijk er gelinkt heeft. Het kan dus wijzen op isolators zoals stof of tabak (indien u rookt) in de behuizing zelf.

Als je gaat stofzuigen zorg je best dat je de onderdelen niet los zuigt of door statische elektriciteit beschadigd worden. Door te aarden met de grond of een stalen voorwerp dat de grond raakt kan je die laatste vermijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.