Ga naar inhoud

Wifi gaat niet ver


Aanbevolen berichten

  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hey,

ik heropen dit topic weer omdat ik heb gevonden hoe ik op het scherm waar ik login en pass moet ingeven ;-) na het boekje van Dlink te lezen. kon ik eindelijk op het scherm

login en passwoord na lang proberen geraak ik er ng niet in ik weet het pass en de login niet, ik heb alles geprobeerd, ook gekeken in de boekjes, op de doos, enz... weet iemand hoe ik hieraan kan geraken? of moet ik de wireless access point resetten?

grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

login was idd admin maar het paswoord was ingesteld door telenet. gelukkig na lang proberen heb ik het geraden :pcguru: dus nu kan ik in mijn router. kan ik nu op de 1 of andere manier mijn netwerksignaal verder laten gaan? en ng wat vraagjes, wpa beveiliging staat uit, wep staat aan.

is het beter dat wpa ook aan staat of hoe gaat dat in zn werk?

en wat is een dhcp ofzo? dat stond disabled maar wil toch eens weten wat dat is.

grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

[ame=http://nl.wikipedia.org/wiki/DHCP]Dynamic Host Configuration Protocol - Wikipedia[/ame] Op bovenstaande link vind je een goede uitleg over DHCP.

Wat wpa betreft is het beter om die in te stellen in plaats van wep.

WPA is een betere beveiliging dan wep die zo goed als niet te kraken is.

Ook daar vind je hier een goede uitleg over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij wireless kan je bij SSID de snelheid waarschijnlijk verhogen en zodoende hebt je meer signaal en verder signaal.

Maar dat hang af welke signaal de netwerkkaart geeft.

Staat er bij SSID G/N of 54/300 dan kan je die wijzigen in N of 300 indien er die mogelijkheid is mits de netwerkkaart dat ondersteund.

Daarbij kan wijzigen van channel (kanaal) soms ook verbeteren.

Standaard staat er waarschijnlijk kanaal 6 en wijzigd dit in 7 en dan opslaan en testen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.