Ga naar inhoud

Thunderbird - Hotmail imap


TwoM

Aanbevolen berichten

Hallo.

Heb de zoekfunctie gebruikt maar niets gevonden dat toepasbaar is voor mij.

Ik gebruik sinds kort Thunderbird 3.0.4 (op Windows 7 64-bit), ik heb daarop mijn Telenet en mijn Gmail account succesvol kunnen toevoegen.

Telenet loopt gewoon via POP, Gmail via IMAP.

Nu wil ik ook mijn hotmail account toevoegen aan Thunderbird en dat lukt maar enkel via POP3. Nu werk ik met een hele reeks filters op mijn hotmail account en vroeg ik mij af of het mogelijk is om die filters te behouden via IMAP ipv POP3. Ik heb al rond gezocht maar van Hotmail zelf hoef je uiteraard geen support te verwachten op dat gebied.

Heb het ook geprobeerd via add-ons, maar totnogtoe geen succes.

Alle suggesties zijn welkom, alvast bedankt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het antwoord, maar dat helpt mij niet veel verder, helaas.

Ik kan mijn hotmail account toevoegen op Thunderbird maar dan krijg ik al mijn e-mails door elkaar terwijl ik deze via filters normaal in mappen laat plaatsen. Nu wil die mappenstructuur zien in Thunderbird en ik geloof dat dit via IMAP moet gebeuren en niet via POP3, POP3 toevoegen is geen probleem, doet hij volledig automatisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan gmail en hotmail (mits de juiste aanpassingen) ook gebruiken via imap.

Zoals eerder vermeld, heb ik geen enkel probleem om hotmail en gmail toe te voegen met de pop3 instelling.

Als ik hotmail toevoeg via POP3 dan haalt hij de mappenstructuur die ik heb gecreëerd op hotmail.com niet op, ik las ergens dat dit wel kon via IMAP, ik heb het ook geprobeerde adhv een add-on, maar het is me niet gelukt.

Ik hoop dat de vraagstelling nu volledig duidelijk is?

Maar eigenlijk is de vraag reeds overbodig, want het uitzoeken hoe het precies werkt neemt meer tijd in beslag dan de filters en de mappen over te nemen in Thunderbird, wat ik dus ook gedaan heb. Ik laat het topic nog even, moest er alsnog iemand weten hoe dit eenvoudig te doen is, voor eventuele toekomstige situaties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

...

Ik heb hotmail nu ingesteld op POP3 en met nieuwe filters een nieuwe mappenstructuur gecreëerd omdat het dus duidelijk niet gemakkelijk is om de ingestelde oude mappenstructuur van de hotmail server over te nemen. Dat wou ik dus bereiken, een gemakkelijke manier om niet alleen mijn mails maar ook de bijhorende structuur volledig over te nemen en dat is mogelijk via IMAP zoals dat bij mij ingesteld is voor zowel gmail als voor mijn school mails.

Ik weet niet hoe ik het nog beter moet verwoorden dus zal ik het u proberen tonen:

Eerste screen is van hotmail (browser):

u2zx2.jpg

Tweede screen is de nieuwe mappenstructuur die ik handmatig heb aangemaakt in Thunderbird.

6yh402.jpg

Wat ik dus wil bereiken met die structuur, is dat niet al mijn mails zomaar in mijn Postvak In komen, maar bvb die van eBay in het mapje eBay, die van Facebook in het mapje Facebook...

De structuur die ik had gemaakt met hotmail wou ik dus volledig overnemen in Thunderbird (wat mij dus niet gelukt is aangezien ik een volledig nieuwe structuur heb aangemaak via de berichtfilters van Thunderbird).

Ik hoop dat ik nu duidelijk ben, duidelijker kan echt niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.