Ga naar inhoud

Website publiceren, wie kan mij helpen?


Aanbevolen berichten

  • 4 weken later...

Wanneer je inlogt op je FTP account door gebruik te maken van de windows verkenner OF een FTP client kom je op een ruimte die online staat bij een webhoster.

In deze ruimte zie je als het goed is een aantal mapjes.

- Public_html

- private

- log

enz enz. (De namen kunnen anders zijn zoals ik ze net beschreef).

De namen van de mapjes zeggen eigenlijk al waar je je bestanden (index.html enz) moet plaatsen. Dat is in de "public_html" folder. Alle andere mappen zijn prive en dus alleen zichtbaar wanneer je inlogt op je FTP.

Open dus de map: public_html (of iets dergelijks). Hierin kun je SOMS een mapje terugvinden die de naam heeft van jouw website (bijv www.mijndomein.be). Open deze map dan en hier kun je al je bestanden (index.html enz) in kwijt.

Soms staat hier ook helemaal GEEN mapje en kun je dus alles gelijk kwijt in de public_html folder.

Wanneer je nu je website bezoekt zie je netjes wat jij hebt gemaakt in je index.html bestandje.

let wel op dat het bestand waarmee de website moet beginnen (die hij als eerste moet openen) index.html heet (of index.php als je PHP gebruikt. enz).

Ik hoop dat je hiermee verder kan.

groeten,

Leroy

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.